Hur öppnar/stänger man den här typen av tillluftsventiler?

Jag tror att det är en biobe (perforerad). Går den ens att öppna/stänga?

Har varit på den ett par gånger men hittar inget logiskt sätt utan att bruka våld :oops:

Medveten om att ventilen ska hållas öppen hela tiden, men vill veta om den ens går att justera öppen/stängd och se om den behöver rengöras eller så.

Om någon kan hänvisa till en produktsida med skötselanvisningar skulle det vara guld.
 
  • Det är en inomhusbild som visar en del av ett tak med en lång, smal ventilationsgaller nära taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Disneygrisen Disneygrisen skrev:
Hur öppnar/stänger man den här typen av tillluftsventiler?

Jag tror att det är en biobe (perforerad). Går den ens att öppna/stänga?

Har varit på den ett par gånger men hittar inget logiskt sätt utan att bruka våld :oops:

Medveten om att ventilen ska hållas öppen hela tiden, men vill veta om den ens går att justera öppen/stängd och se om den behöver rengöras eller så.

Om någon kan hänvisa till en produktsida med skötselanvisningar skulle det vara guld.
KAN vara en Omega också...

Ventilen sitter nämligen på ett fönster från LEIAB.
 
Tror du bara kan dra den perforerade plåten rakt ut, har för mig den är bara dittryckt/inkilad.
 
L
Den perforerade plåten är ditklämd i över och underkant. Tryck ihop den så kan du ta bort den. Där bakom hittar du en hålrad som går att reglera i sidled, ev sitter ett filter i den perforerade plåten

ventilen ser ut som en omega
https://laklarna.itstod.se/ventiler/omega
 
BirgitS
Vi har ventiler som ser ut så där under fönstret och de kan man skjuta i sidled till ett nästan stängt läge. Man får ta i ordentligt för att lyckas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.