Vi håller precis på och bygger ihop våra två huskroppar med en tillbyggnad. Jag har i detta stött på ett problem angående fasaden som jag tänkte bolla med er.

Huskropparna ligger i olika nivå med varandra, den ena plattan en dryg halvmeter lägre än den andra. Plattan för tillbyggnaden ligger i nivå med den lägre plattan. Då marknivån runt plattorna även den är olika, och jag ej har möjlighet att sänka nivån på den högre kommer marken väldigt nära nedre kanten på fastadpanelen (ca 1dm). Jag oroar mig därför lite för att få fukt/rötskador på panelen där om jag släpper ner den helt (snöansamlingar etc etc). Istället klurar jag på om man kan sätta någon fuktbeständig skiva utanpå fasadgisen och ev. mura på liknande en sockel.

Ursäkta den långa förklaringen, lite svårt att redogöra det i text. Jag bifogar en bild på hörnet.

Som sagt, mycket tacksam för lite tips för hur jag på bästa sätt kan lösa detta.
 
  • IMG_0133.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I dm är ju ändå ganska hyffsat avstånd. Dessutom har du liggande panel så om panelen skulle ta skada är det ganska lätt att byta ut de två nedersta raderna. Jag tror att det kommer att klara sig som det är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.