Någon som tagit slätt innertak som tillval (totalentreprenad) istället för gipsplank som kan tala om ungefär hur mycket extra ni fick betala för det?

/Anette
 
12k tror jag det skulle kosta när vi villa ha det på ett 1 1/1 plans hus 164kvm
 
15000 för 105 kvm
 
Vill minnas att jag hört ett pris på ca 150 kr/m2.
 
Vi betalar ca 4000 för 156 kvm i ett plan, men då får vi måla och spackla själva.
 
Eksjöhus tog inget extra för detta!
 
VI bygger ett 2 plans Myresjöhus och de skulle ha 13500 för 180 kvm boyta
 
Inget extra hos Vallsjöhus. Dock blir ju kostnaderna hos målaren för spackling betydligt högre!!!
 
Ingen kostnad hos götenehus. Det är ju bara gipsskivor i taket så eg borde det vara billigare än gipsplank.

Dock tillkommer ju kostnaden för målaren att spackla taket.
 
Pepparkaka skrev:
Vill minnas att jag hört ett pris på ca 150 kr/m2.
Ovanstående prisindikation var målat och klart. Ett byte från gipsplank till "vanligt" gips borde väl ge prisavdrag eftersom det är mindre arbete för snickaren, eller?
 
kungkokos skrev:
15000 för 105 kvm
Kan väl också förtydliga att priset var inklusive allt och att det var från Götenehus. Material var detsamma. Målning och spackling var det som kostade
 
Det kostade inget extra på Myresjöhus för materialsatsen men målarn tar betalt för spackling och målning.
 
Inget extra för material hos A-hus heller.
 
Vi valde slätt innertak på vårt Gullberga, det kostade 20 extra bara för övervåningen, men då kör målaren microlit över hela taket!

hälsningar Jonas
 
Nu har vi gjort slutbeställningen och vi får betala ca 8000:- för att få slätt innertak på bottenvåningen som är ca 110 kvm.

/Anette
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.