Har 2 nya (dec. -19) cylinda kyl och frys som får bucklor på dörrarna utan fysisk åverkan.

inga småbarn eller något sånt har vi, känns som bucklorna uppkommit av sig själv eller via öppning/stängning av dörrarna.

Bucklorna är i stort sett i en lodrätt linje strax till höger om centrum dörr.
Kan det vara nå infästningar till dörrinredningen som är fastskruvad där som inte tål G-krafterna vid öppning/stängning av dörr?

lite svårt att få fram bucklorna i en kamera nu är det är mörkt ute. Ena kortet så ser ni när lampan lyser i bucklorna (där ljuset blir bollar) den andra bilden är precis bredvid bucklorna om det syns.

någon som varit med om detta? Garantiärende? Skylla dig själv för man köpt skit?
 
  • Kyl och frys i rostfritt stål med lodräta bucklor synliga i ljusreflektioner på dörrens högra sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kylskåpsdörr i rostfritt stål med lodräta bucklor till höger om mitten, upplysta av en reflekterande ljusstrimma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har samma setup fast m andra fabrikat. Min första och förhoppningsvis sista buckla i samma linje som du, har uppkommit när ugn el lådor/skåpdörr öppnats samtidigt som kylen öppnats.
Kan det vara nån gäst el annan som öppnat?
Osannolikt att skåpet skapat bulorna själv, tänker jag.
 
  • Gilla
R1Uffe
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Har samma setup fast m andra fabrikat. Min första och förhoppningsvis sista buckla i samma linje som du, har uppkommit när ugn el lådor/skåpdörr öppnats samtidigt som kylen öppnats.
Kan det vara nån gäst el annan som öppnat?
Osannolikt att skåpet skapat bulorna själv, tänker jag.
Tyvärr inget som stöter i hur än man öppna dörrarna eller andra saker
 
Det KAN vara värmen från ugnen som gör detta..

Det är extremt tunn rostfri plåt på en sådan dörr, och denna har en ganska stor längdutvidgningskoefficient och kommer även att dra ihop sig när den svalnar efter att den har blivit varm..

Min teori om ni är helt säkra på att den inte fått någon "dänga"
 
A
Typiskt tillverkningsfel under skummningsfasen
Reklamera
 
  • Gilla
R1Uffe
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Har samma setup fast m andra fabrikat. Min första och förhoppningsvis sista buckla i samma linje som du, har uppkommit när ugn el lådor/skåpdörr öppnats samtidigt som kylen öppnats.
Kan det vara nån gäst el annan som öppnat?
Osannolikt att skåpet skapat bulorna själv, tänker jag.
Det är samma problem här bucklorna sitter i lodräta rader från golv och hela vägen upp både på kyl o frys. (rostfritt) Cylinda installerades nya augusti- 21
 
A
V vette99 skrev:
Det är samma problem här bucklorna sitter i lodräta rader från golv och hela vägen upp både på kyl o frys. (rostfritt) Cylinda installerades nya augusti- 21
reklamera innan den blir tre år
 
Cylinda reparatören var här med kyl och frysdörrar helt nya hjälpte till och packa upp dom. Bara det att även dom var symmetriskt buckliga. ALDRIG mer cylinda. Var på Elgiganten och kolla på kyl o frys även där kunde man se bucklor på andra märken speciellt på rostfritt.
 
A
V vette99 skrev:
Cylinda reparatören var här med kyl och frysdörrar helt nya hjälpte till och packa upp dom. Bara det att även dom var symmetriskt buckliga. ALDRIG mer cylinda. Var på Elgiganten och kolla på kyl o frys även där kunde man se bucklor på andra märken speciellt på rostfritt.
Det är inte helt omöjligt att turkarna har blandat en kass batch av skum som påverkar en större serie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.