Jag går till lilla stadens privata optiker vid Stortorget och som fixar nya glas på studs om jag råkat ut för något missöde med glasögonen. Där slipar man (de flesta) glas själv. Enda nackdelen är att utbudet av extrema bågar är begränsat ;).

De stora optikerkedjorna finns även i staden men klarar inte av att fixa nya glasögon på ett dygn. Dessutom är servicen dålig.
 
yonna yonna skrev:
Jag går till lilla stadens privata optiker vid Stortorget och som fixar nya glas på studs om jag råkat ut för något missöde med glasögonen. Där slipar man (de flesta) glas själv. Enda nackdelen är att utbudet av extrema bågar är begränsat ;).

De stora optikerkedjorna finns även i staden men klarar inte av att fixa nya glasögon på ett dygn. Dessutom är servicen dålig.
Vad kostar glasögonen där och hur ofta har du haft behov av nya glas på stört?
Jag betalar hellre en knapp tusenlapp för glasögon på nätet än 6-7 000:- hos den lokala optikern. Då kan man köpa ett par olika bågar så har man dels ett par i reserv och dels kan man variera sig utifrån dagsform.


Då kan man även ha med sig extrabågarna om man reser bort så man slipper avbryta semestern för att åka hem till den lokala optikern om nåt händer...
 
useless useless skrev:
hur ofta har du haft behov av nya .
Så sent som i december "försvann" bilglasögonen och jag var strandsatt. Nya fixades under tiden jag intog fika i grannbyggnaden. Prismässigt mycket konkurrenskraftiga.
Efter snöovädret ett par veckor senare dök brillorna upp i en blomsterbytta vid bilparkeringen :cool:.
 
Finns det någon produkt som har lika hög vinstmarginal som glasögonbågar?
Massproducerade i billiga material, med priser runt 2000 - 4000 kr.
Visst, de ska designas också, men hur svårt kan det vara.
 
  • Gilla
munge och 1 till
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
Finns det någon produkt som har lika hög vinstmarginal som glasögonbågar?
Massproducerade i billiga material, med priser runt 2000 - 4000 kr.
Visst, de ska designas också, men hur svårt kan det vara.
Det handlar ju oerhört mycket om status. Som du säger är produktionskostnaden marginell.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.