Det är väl som många andra lagar och regler inom elområdet; Branschen har haft för mycket att säga till om, så många regler är mest till för att skydda verksamheten.


Jag tycker också att reglerna borde vara mer anpassade till de regler som styr byggandet på platsen. Finns det t ex en detaljplan som tillåter två bostadshus på en fastighet så borde elbolaget per automatik tillåta att man delar på en anslutning.
 
P
useless useless skrev:
Det är väl som många andra lagar och regler inom elområdet; Branschen har haft för mycket att säga till om, så många regler är mest till för att skydda verksamheten.


Jag tycker också att reglerna borde vara mer anpassade till de regler som styr byggandet på platsen. Finns det t ex en detaljplan som tillåter två bostadshus på en fastighet så borde elbolaget per automatik tillåta att man delar på en anslutning.
Verkar så det. Får hoppas att det blir någon ändring. För det är inte särskilt kostnadseffektivt för den enskilde kunden. Men det blir mycket pengar åt elnätsbolagen..
 
E El-Löken66 skrev:
Jag har försökt förklara bäst jag kan, en motfråga till dig kan vara varför vi ska stanna vid rött och köra vid grönt, det kunde ju lika bra vara tvärtom.

Men om @GK100 hade orkat pallra sig hit hade du säkert fått en fin förklaring, det är en kunnig gosse.
Jag har sett tråden och inläggen men i detta fallet spiller jag inte kraft på att sockrad lägga mig i en myrstack till väldigt lite nytta. Hästen verkar ju ledd fram till vattnet men dricka får TS göra själv efter bästa förmåga i det här fallet.
 
  • Haha
  • Gilla
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.