Til dere som skal bygge eller har bygget kornett - hvilken fargekode er det på utstillingshuset til Myresjø. Vi skal bygge et hus som minner om Grønskjær-modellen, og fargene(svart og hvitt) på dette huset ser ut til å være identisk med kornett-visningshuset. Takker for svar:)
 
Hej lycka till
Jag har också beställt huset Mästergården, det är kul att se bilder på huset. Men jag har en fråga, jag undrar varför det tog så lång tid att bygga huset? Vi har gjort kontrakt, bygglovet är än inte gjord. Men enligt kontraktet med Myresjöhus så kommer huset vara på plats mars månad, bör vi vara beredda på förseningar? Tack på förhand för ditt svar, och det ska bli kul att följa era uppdaterade bilder på huset.
 
Nevrik skrev:
Hej lycka till
Jag har också beställt huset Mästergården, det är kul att se bilder på huset. Men jag har en fråga, jag undrar varför det tog så lång tid att bygga huset? Vi har gjort kontrakt, bygglovet är än inte gjord. Men enligt kontraktet med Myresjöhus så kommer huset vara på plats mars månad, bör vi vara beredda på förseningar? Tack på förhand för ditt svar, och det ska bli kul att följa era uppdaterade bilder på huset.
Hej Nevrik!

När vi beställde vårt Mästergården (julen 2006) så sa de att vi förmodligen skulle kunna flytta in till julen 2007. Men nu har vi fått preliminärt datum för slutbesiktning 1 april. Så JA! Räkna inte med att det bli i mars. Det är ju även lite beroende på hur lång tid bygglovet tar. När man fått det så gör man slutbeställningen och efter det kan man få en uppskattning om när huset blir inflyttningsklart. Det tar ca 5 mån att bygga det.

Lycka till
 
Hej
Vi väljer mellan Kornett och Kärngården, tycker att Kornett är lite dyr iom att man vill ha ganska mkt tillval.
Vet någon prisskillnaden mellan Kornett och Kärngården? Vill jättegärna se bilder på Harmoni/Kärngården om det finns.
Mvh fyrby
 
Hej på er alla Kornett vänner!!

Kul och läsa att det finns fler som har fastnat för Kornett, vi var på jakt efter ett 1 1/2 plans hus men "hittade" inget förän vi var på Husknuten i Göteborg! Vi knalla in i Kornett, sedan var det kärlek vid första ögonkastet!! det käns väldigt spännande, vi börjar med att gjuta grunden den 3/10 och det skall vara klart 28/2-08!

Det jag bara funderar på, nästan alla har gjort samma tillval vad jag kan förstå men har ni gjort något med planlösningen?

Lite snabb fakta:
* Större groventré med klädkammare.
* Tagit bort rummet på nedervåning.
* Ingen dusch på övervåning.
o.s.v

MVH
//LEO
 
Hej Leo74!

Spännande att bygget snart drar igång. Jag såg att ni har en hemsida. Den kommer jag besöka emellanåt för att se hur det går. Hoppas ni kommer lägga upp massa bilder.

Vi har inte gjort några förändringar på planlösningen mer än att vi har satt upp lite extra väggar. En i allrummet på övervåningen. Vi har byggt in det precis som i visningshuset i Göteborg. Sen har vi byggt igen öppningen mellan hall och vardagsrum för att kunna möblera lättare.

Har ni använt rummet på nedre våningen till klädkammare och större groventré? Har ni även större vardagsrum?

/Linda
 
Kul med fler som ska bygga Kornett!!!

Vi har inte heller gjort några ändringar av planlösningen mer än att helt sätta igen öppningen mellan allrum och vardagsrum. Vi kommer istället ha tre fyrkantiga fönster på rad (vertikalt) i den väggen, precis när man kommer upp för trappen. Däremot kommer vi inte ha den vägg med skjutdörr till allrummet som fanns i visningshuset utan allrummet är helt öppet när man kommer upp. Badrummet på övervåningen kommer att se ut precis som i visningshuset, med "inbyggd", kaklad duschhörna.

Det ska bli spännande att följa er som får börja bygga redan i höst!

/Anette
 
Hallå hallå!

Vi har oxå tittat på Kornett och gillar det skarpt! Har läst runt lite här på forumet och har förstått att det är ett dyrt hus nyckelfärdigt. Är det någon som har några erfarenheter av att snickra ihop det "själv". Halva släckten är hantverkare och har inte tummen på armbågen själv. Vad kostar "byggsatsen"? Strular det med försäkringar och garantier?

Hoppas på svar
Mvh Martin
 
Vi ska bygga själva ett kornett hus! byggsatsen ligger på ca 1.3 milj
 
Vi hade oxå tänkt oss att bara köpa byggsatsen av huset Konette och vi fick oxå ett ca pric på 1,3 milj och vill vi ha det rest med tak skulle vi lägga på ca 200 000:- på priset. Har ni räknat något på vad era ksotnader kommer att bli totalt med grund, va, el tomt mm. Hur mycket kommer ni att göra själva??
 
2195000 för Kornett? Vi bor i Stockholm och fick priset 2.8 miljoner. Kan det verkligen skilja så mycket? Visserligen var det ett tag sen det här inlägget lades in men ändå! När vi pratade med Myresjöhus sa säljaren att deras 1,5-planshus är dyrare än 2-planshusen så vi har börjat kolla på Allegro istället.

Jag hade också intrycket av att Myresjöhus var dyra men när man räknar på det så är de ungefär på samma nivå som andra leverantörer, ibland till och med lite billigare. I våra kakyler på de hus vi jämfört är de billigare än tex Götenehus, Faluhus, A-hus, Trivselhus och Borohus. Dock inte billigare än LB-hus, Smålandsvillan, Björkliden och Älvsbyhus.

hägerhäll skrev:
Hejsan!

Det där med pris i std-utförande är ju tydligen väldigt olika beroende på var i landet man bygger och vad som ingår i std-utförandet men vi (som alltså bygger i Linköping) fick priset 2195000:- för Kornett i std-utförande. Det blir ca 12500:-/kvm och jag har fått intrycket att det inte är dyrare än andra hustillverkare. Sen tillkommer ju en hel del tillval och det kanske är där de olika tillverkarna skiljer sig åt, att vissa har högre std från början än andra, men jag har inget att jämföra med. Med ungefär tillvalen ovan (har inte exakta priser på allt än) inkl dubbelgarage ligger våra tillval på ca 500000:-

Kul att se om Linda fick samma pris i std-utförande :).

/Anette
 
Hejsan alla husvänner!
Har precis blivit med tomt och vi funderar på Myresjöhus, ev. Kornett, att bygga utanför Göteborg. Detta blir vårt första husbygge- vi är helt "gröna". Måste läsa in oss. Vad kan det kosta allt, vad skall man tänka på? Kommer att träffa en representant från MH snart för offert- och vilka andra husbyggare kan vara värda att jämföra med? Tacksam för alla svar!
Mvh/Yvlona
 
Vi gör det mesta själva! Utom vatten och grund! jag är tjänstledig i 3 månader.Vi räknar att totalpriset ink tomt och anslut avgifter blir ca 3 milj. Vi har valt bort golv,kök,badrum,tvättstuga så vi köper typ bara stommen.
 
Vad fick ni betala för det paketet???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.