M
Hej! Är detta svartmögel som jag fått in under badrumsspegeln? Jag kommer inte åt där varken med ett tunnt papper eller en smal nål så jag kan inte rengöra det.
Ser svartmögel ut såhär när det tar sej in bakom själva spegeln och skåp-skivan?
Om det är det, så är det enda som jag kan göra måla springan längs skåpet med spärr-färg (grundfärg från colorama som de brukar använda i fönsterkarmar där det varit mögel som spärrar möglet). Hoppas på svar, vidarebefordrar bild nedan. Tack på förhand. Mvh Jenna Inomhus, suddig, vita väggpaneler, grått damm eller smuts i övre delen, diffust ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Jenna Tengvall skrev:
Hej! Är detta svartmögel som jag fått in under badrumsspegeln? Jag kommer inte åt där varken med ett tunnt papper eller en smal nål så jag kan inte rengöra det.
Ser svartmögel ut såhär när det tar sej in bakom själva spegeln och skåp-skivan?
Om det är det, så är det enda som jag kan göra måla springan längs skåpet med spärr-färg (grundfärg från colorama som de brukar använda i fönsterkarmar där det varit mögel som spärrar möglet). Hoppas på svar, vidarebefordrar bild nedan. Tack på förhand. Mvh Jenna [bild]
Kanske. Svårt att se på bilden. Det borde gå att torka/tvätta bort. Jag skulle inte måla. Har du en fläkt i badrummet som ventilerar ut fukten ?
 
Det ser snarare ut som om folien bakom spegeln har oxiderat, kanske pga. för mycket pillande.
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 3 till
  • Laddar…
M
T Tobbe_C skrev:
Det ser snarare ut som om folien bakom spegeln har oxiderat, kanske pga. för mycket pillande.
Kanske att det blev så extra nu när jag försökte men det svarta var där innan, är inte det mögel då?
 
M
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske. Svårt att se på bilden. Det borde gå att torka/tvätta bort. Jag skulle inte måla. Har du en fläkt i badrummet som ventilerar ut fukten ?
Där är fläkt men det är dåligt med ventiler i huset som jag hyr överlag så en avfuktningsmaskin ska in idag. Det går inte att torka bort för det är bakom själva glaset, mellan glaset och skivan. Om jag målar där nere runtom glasspringan med spärrfärg som de använder för att måla över mögel i fönster (där jag försökte komma åt med nål) så sprider sej inte giftet mer i luften..?
 
Det är folien på baksidan av spegeln som släppt/oxiderat. Med andra ord en skada på spegeln inte mögel.
 
  • Gilla
Minnie Mesola och 2 till
  • Laddar…
M
bHANS bHANS skrev:
Det är folien på baksidan av spegeln som släppt/oxiderat. Med andra ord en skada på spegeln inte mögel.
Blir det sådana svarta fläckar med svarta prickar i då när det händer ??
 
Mögel på en spegel, aldrig hört talas om det.
Som andra har sagt, någon skada på spegel/folie.

Mögel är inte plutonium eller novichok, ta det lugnt.
 
Spegeln har gått sönder/oxiderat
 
Inget direkt ovanligt problem på enklare/billigare speglar. De är helt öppna i kanterna och fukt påverkar på tid och längd.
 
M
S Stefan1972 skrev:
Inget direkt ovanligt problem på enklare/billigare speglar. De är helt öppna i kanterna och fukt påverkar på tid och längd.
Har hyrt detta hus i snart 2,5 år
 
Minnie Mesola
Ja, släpp det. Spegeln är skadad. Det kommer sakta men säkert att växa.

Minnie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.