Hej.

Var precis uppe på vinden för att kolla till hur det såg ut. Andra gången jag varit upp. Vi flyttade till huset i augusti. I september kom Nomor hit och sprutade genom springan mellan yttervägg och tak då det var en hel del getingar som flög in och ut.

På den hushalva som vi såg aktivitet på så såg jag en hel del små, vad jag tror, är getingar. De rörde sig väldigt lite. Uppskattar det till över 500st som jag såg. Tyvärr blev bilderna inge vidare..

Ska jag göra något åt dessa?
Trägolv med svarta fläckar, otydlig bild, möjlig färgspill eller smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt, träbjälkar, vinkel, skuggor, takkonstruktion, inomhus, otydligt, byggnadsdetalj, får ej identitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vind med träbjälkar, isolering, möjliga insekter och spindelväv under takbrädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är övervintrande flugor.
 
  • Gilla
zwennebanan och 2 till
  • Laddar…
N
R RPM2006 skrev:
Hej.

Var precis uppe på vinden för att kolla till hur det såg ut. Andra gången jag varit upp. Vi flyttade till huset i augusti. I september kom Nomor hit och sprutade genom springan mellan yttervägg och tak då det var en hel del getingar som flög in och ut.

På den hushalva som vi såg aktivitet på så såg jag en hel del små, vad jag tror, är getingar. De rörde sig väldigt lite. Uppskattar det till över 500st som jag såg. Tyvärr blev bilderna inge vidare..

Ska jag göra något åt dessa?
[bild][bild][bild]
Det enda som övervintrar när det gäller getingar (och humlor) är drottningen (en enda individ) som sedan bildar nya samhällen på våren.
Det på bilden är precis som redan påpekats flugor. Inget att bry sig om. De gör ingen skada och blir fågelmat i vår/sommar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.