harry73
Om man inte tror att försäkringen är värd pengarna, ska man fundera om den är värd pengarna som marknadsföring.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Fast den är ju då uppenbarligen användbar för den som betalt försäkringen. Säljaren har nytta av den, det faktum gör ju att det antagligen är dåligt för köparen. Sällan en försäkring är bra för alla parter. Sen tror jag ju inte den är värd sitt pris för säljaren heller, men det är en annan sak.
Sen att halvskumma mäklare lurar i presumtiva köpare att det är en trygghet i att försäkringen finns är bara standard säljsnack som man inte ska lita på.
Ja, jag tänkte ”användbar” ur köparens synvinkel. Säljaren var nog glad.
 
Jag är av åsikten att jag helst slipper mäklare, besiktningsmän och doldafelförsäkringar.
Alla pengar som läggs på sådant är oftast pengar som skulle kunna användas till något konstruktivt.

De få jag känner till som har försökt nyttja doldafelförsäkringen har initialt bara fått ett nej av försäkringsbolaget och sen inte orkat bråka mer.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Om man inte tror att försäkringen är värd pengarna, ska man fundera om den är värd pengarna som marknadsföring.
Vi la pengarna på styling istället ;)
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Ja, jag tänkte ”användbar” ur köparens synvinkel. Säljaren var nog glad.
Jo det förstår jag. Min poäng var att det inte ens finns något skäl för köparen att tro att en doldafelförsäkring är bra.
Sen om man tror att den ska kunna vara till nytta om säljaren är avogt inställd till alla försök att hävda dolt fel så är det nog så att den typ av säljare som köper försäkringen är just den typ man antagligen skulle kunnat få ersättning av då det antagligen handlar om lite er ängsliga människor som attraheras av att de bara kan hänvisa allt till försäkringsbolaget utan att behöva ta striden mot köparen direkt.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Den gör ju att säljaren slipper oroa sig för jobbiga köpare. För köparen är den ingen fördel.
Nja, säljaren kan ju alltid åberopa regress mot köparen ändå. Dolda fel försäkring täcker inte alla "fel" och som köpare kan man först gå på försäkringsbolaget och sedan säljaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.