F
Jag tycker med det är synd att fylla den men det är som sagt inte mitt hus.

Men ett tips…. Ställ ett vanligt PVC avloppsrör eller tom en stående dränslang. PVC-röret kan man borta lite 10-15mm hål i på olika höjder eller slitsa till det med en vinkelslip. Sen lindar man in det i markduk. Röret placeras med fördel på en mindre hög makadam som i sin tur placeras där man har ett hål ut genom betongen. Skulle resten av fyllet hålla extrema mängder vatten så har man det åtminstone väl dränerat.
 
M maria01 skrev:
vad är det för typ av pool? värdet på huset kommer ju att falla om det du tar bort den helt du skulle inte kunna bygga över den bara

om det är en riktig pool byggd av betong så snackar man ganska stora pengar att bygga en idag så varför inte spara den till när du ska sälja huset

bild?
Vad jag förstått är det minst lika många som inte vill ha pool som vill ha det. Så för de som inte vill ha pool så är det ett stort minus. Men för min del handlar det om att skapa en miljö jag gillar. Poolen är gammal. Nog dags att byta allt. Och skulle jag ångra mig så är det väl grävningen jag får betala igen.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
AXS
Ta dit någon som kan spränga, så kan du passa på att välta in sidorna samtidigt.

Mer underhållande än att bara fylla. :)
 
  • Gilla
Bob10
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Ta dit någon som kan spränga, så kan du passa på att välta in sidorna samtidigt.

Mer underhållande än att bara fylla. :)
Det hade varit riktigt bra. Då hade jag fyllt igen poolen samtidigt. Lite sand och jord på det..:cool:
 
AXS
B Bob10 skrev:
Det hade varit riktigt bra. Då hade jag fyllt igen poolen samtidigt. Lite sand och jord på det..:cool:
Glöm inte att filma!
 
  • Gilla
Bob10
  • Laddar…
Ett annat alternativ är att bygga Attefallshus öve
B Bob10 skrev:
Vad jag förstått är det minst lika många som inte vill ha pool som vill ha det. Så för de som inte vill ha pool så är det ett stort minus. Men för min del handlar det om att skapa en miljö jag gillar. Poolen är gammal. Nog dags att byta allt. Och skulle jag ångra mig så är det väl grävningen jag får betala igen.
Har svårt att tro att det är så många som ser det som ett stort minus, snarare neutralt. För min egen del skulle jag se det som just en pool, en början på ett växthus, förvaringsplats, påbörjan på en källare under ett attefallshus eller liknande.
 
  • Gilla
Bob10
  • Laddar…
B Bob10 skrev:
Vad jag förstått är det minst lika många som inte vill ha pool som vill ha det. Så för de som inte vill ha pool så är det ett stort minus. Men för min del handlar det om att skapa en miljö jag gillar. Poolen är gammal. Nog dags att byta allt. Och skulle jag ångra mig så är det väl grävningen jag får betala igen.
inte om du gör hål i botten då blir det mer en bara grävning och grävningen är inte den stora kostnaden det är själva betongen

bara ett tips så klart gör du vad du vill
 
F
M maria01 skrev:
inte om du gör hål i botten då blir det mer en bara grävning och grävningen är inte den stora kostnaden det är själva betongen

bara ett tips så klart gör du vad du vill
några hål i botten handlar väl om betong för 60 spänn från Byggmax ungefär.
 
Hade ju varit bra om nån i närheten grävde pool. Då kan de dumpa sina massor i din pool.
 
  • Gilla
Bob10
  • Laddar…
Moana Moana skrev:
Hade ju varit bra om nån i närheten grävde pool. Då kan de dumpa sina massor i din pool.
Ja. Har tänkt på det också.
 
Hur gick detta projekt? Är i samma sits, vill också fylla igen en träpool men osäker på om allt trä måste bort och vilken sorts fyllnadsmassa som passar bäst.
 
Lite gammal tråd. Men...

Om man har ett stort hål i trädgården och dessutom har vattenvärme så kan man fylla det med exempelvis gips eller stendamm för att lagra värme i. Dvs man cirkulerar soluppvärmt vatten genom bädden på sommaren och sedan hämtar man tillbaka värmen till vintern. Då får du nytta av poolen ändå...
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.