Svar: Det är ett mått på effektiviteten mätt mot golvvärme (35 grader).

Med ljuset från Pannlampan Lumonite Compass jag på kvällen kan ge mig ut och motionera tryggt och säkert.
 
SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).
 
Svar: SCOP är ett mått på årsvärmefaktor. Just SCOP35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).

Motivering: Vi har snart bott vårt första år på landet och har under vintern resonerat kring att vi skulle behöva vara mer förberedda på ett eventuellt strömavbrott. Resonemanget har ännu inte gjort att vi gjort slag i saken - är så mycket annat man behöver som nybliven lantbo och husägare.
En pannlampa skulle vara suveränt, både i vardagen (hitta veden i ladan) men också ifall vi skulle bli utan el!
 
Svar: Ett mått på systemets verkningsgrad över en säsongs drift, anges både i drift mot golvvärme (35 grader) och radiatorsystem (55 grader). Värdet visar hur effektivit systemet är under kallt klimat.

Bor i Jämtlands mörkaste skogar och skulle behöva något att "ljusa" upp tillvaron lite med.
 
Svar: SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader)

Miotvering: hade varit bra för att frigöra händerna och minimera risken för att slå i huvudet (igen) när jag kravlar runt i krypgrunden. Förhoppningsvis också förhindra att jag snubblar (igen) på den långa stigen genom skogen som leder till sommarstället.
 
"Ett mått på effektiviteten över en säsongs drift. Anges både vid drift mot ett golvärmesystem (35grader) samt mot ett radiatorsystem (55grader). Värdet är hämtat för kallt klimat. Viktigt för den som tittar på grafen att veta om de har låg framledning (golvvärme) eller ett högre värde då detta kan anses vara den viktigaste mätpunkten."

Varför jag behöver lampan?

Kan aldrig ha för mycket belysning, villhöver alltid en till
 
Svar: SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).

En rejäl pannlampa hade varit guld när jag ska ta mina löpturer i skogen under kalla och mörka säsongen!
 
Svar: SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).
Jag har ett fritidshus där uthusen ej har elektrisk belysning. En bra pannlampa behövs då och denna lampa blir
perfekt till detta.
 
Scop 35 är typiskt årsmedelverkningsgrad för golvvärme.

Det vore så himla fint att ha när jag kryper runt i lösullen på vinden om någon månad för att göra den årliga inspektionen! :love:
 
SCOP35 är ett mått på effektiviteten över en säsongs drift (årsvärmefaktorn) när pumpen körs mot ett system med 35graders framledningstemperatur. Det anger alltså förhållandet mellan förbrukad el och vilken värme som tillförs byggnaden.

Min son är expert på att pilla in legobitar under soffan, när dessa ska plockas fram underlättar pannlampan. Fast än mer är den nödvändig på kvällspromenaderna i skogen bakom huset vintertid.
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Pannlampan Lumonite Compass står på spel denna tävlingsomgång. Foto: Lumonite

Denna vecka tävlar vi ut en multifunktionell pannlampa som passar lika bra till friluftsentusiaster som professionella hemmafixare.
Lampan är damm-, vatten- och stötsäker. Tack vare det magnetiska bottenstycket kan lampan fästas på metallytor, och på så sätt frigörs båda händerna för arbete även utan pannbandet.


Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna pannlampan, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Ett mått du behöver ha koll på när du väljer bergvärmepump är SCOP35. Vad betyder det?

Svaret hittar du någonstans i tjänsten Jämför bergvärmepumpar.

Vinnaren utses fredagen den 10 februari.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Svar:det menas att det är ett mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).
Motivering
Skulle vilja prova om den är så bra som det sägs.
 
SVAR:
SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).

Bor på landet. Jobbar hemma. Sambon tar en pannlampa i hallen på morgonen när han åker till jobbet. Sambon tar inte in pannlampa från bilen när han kommer hem på kvällen (ja, jag undrar om det mörkret är mindre mörkt än det på morgonen???). Jag vill också gå ut, och ibland (ofta) är det mörkt! Ge mig en pannlampa som bara är min, som jag kan gömma, innan jag bryter ett ben! Tack!
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Pannlampan Lumonite Compass står på spel denna tävlingsomgång. Foto: Lumonite

Denna vecka tävlar vi ut en multifunktionell pannlampa som passar lika bra till friluftsentusiaster som professionella hemmafixare.
Lampan är damm-, vatten- och stötsäker. Tack vare det magnetiska bottenstycket kan lampan fästas på metallytor, och på så sätt frigörs båda händerna för arbete även utan pannbandet.


Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna pannlampan, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Ett mått du behöver ha koll på när du väljer bergvärmepump är SCOP35. Vad betyder det?

Svaret hittar du någonstans i tjänsten Jämför bergvärmepumpar.

Vinnaren utses fredagen den 10 februari.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad
Hejsan!
Scoo35 är ett mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader). Värdet i tabellen är hämtat för kallt klimat (Helsingfors)
Varför jag skulle bli överlycklig över ficklampan är för att jag bor på landet och har häst. Alla sysslor de mörka månaderna skulle underlättas enormt med en bra pannlampa. Och tänk hur säkra ridturen i mörkret skulle bli! (Dessutom fyller jag år den 12/2)
Mvh Anneli Svart häst dricker vatten under snötäckta träd, trådstaket, vinterljus.
 
Svar: SCOP 35 är mått på effektiviteten över en säsongs drift mot ett golvvärmesystem (35 grader).

Äger idag ingen pannlampa, hade varit väldigt smidigt när man kryper runt på vinden eller andra trånga utrymmen utan belysning. Det händer ju trots allt ibland, och då vore detta väldigt bra!
 
FaffeF
Svar: ett mått på pumpens effektivitet mot golvvärme.

Ute på landet skulle en riktigt bra pannlampa komma till användning när man ska ut och skotta, eller kanske till och med springa en träningsrunda efter jobbet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.