Hej!

Hade velat jämna till en källarvägg innan målning. Har dränerat för ett halvår sedan. Det ser ut som att det funnits puts på betongväggen men att den fallit bort. Sedan har man målat över väggen med färg. Vad bör man göra? I ett annat rum spacklade jag med grovspackel och sen målade, blev bra, men här saknas mycket puts. Att köra med diamantslipkopp undviker jag gärna.

Mvh
 
  • Murad hörn i källare med fönster, betongvägg, sprickor och avskalad färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett slitna garagehörn med spruckna betongväggar, ett fönster och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggskada, avflagnad färg, svart nätvingar, korgkant, betongytor, inne i byggnad, tecken på förfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Smörj rikligt med betongprimer och putsa med kalkbruk så det blir jämt. Sen gör du gör du lika som tidigare rum.
 
  • Gilla
johantest
  • Laddar…
Tack för snabbt svar! I det andra rummet använde jag puts- och murbruk C när jag lade några hål. Går det bra på primern?

En annan fråga - golvprimer eller betongprimer - spelar det roll? Jag råkar ha golvprimer hemma nämligen.
 
Jepp går bra, det måste finnas något för att bruket ska fästa. Var inte snål, utan rolla på flera ggr. Fick en uppfattning om att det var målat. Vad för färg svårt att säga , Silikat kan bruket fästa på , men sämre med plastfärg, så ingen ide arr chansa
 
Tackar! Blir bra det här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.