Hej!

Finns det någon som har satt vägguttag i fönsterkarm/smyg så man slipper alla sladdar osv nere vid golvet när man har lampor i fönstret?

Tar tacksamt emot tips/idéer/erfarenheter på hur det kan se ut osv?
 
I mitt för föräldrahem som fick elektrifiering någon gång på 30-40 talet satt alla eluttag under fönsterbänken samt direkt under brytaren till taklampa vid dörren.
I nuvarande hus byggt 1960 sitter kontakten vid golvet under fönstret.
Senaste jag renoverade så drog det fram tändtråd till alla eluttag vid fönstret som har separat brunn den övre har alltid spänning men den nedre är är styrd av ett PLEJD kronrelä och tänds och släcks av astrouret. Fördelen är att det räcker med en central timer/astrour.
 
  • Gilla
T A
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
I mitt för föräldrahem som fick elektrifiering någon gång på 30-40 talet satt alla eluttag under fönsterbänken samt direkt under brytaren till taklampa vid dörren.
I nuvarande hus byggt 1960 sitter kontakten vid golvet under fönstret.
Senaste jag renoverade så drog det fram tändtråd till alla eluttag vid fönstret som har separat brunn den övre har alltid spänning men den nedre är är styrd av ett PLEJD kronrelä och tänds och släcks av astrouret. Fördelen är att det räcker med en central timer/astrour.
Japp tänkte ta plejd på samtliga uttag. Kanon tackar!
 
T A T A skrev:
Japp tänkte ta plejd på samtliga uttag. Kanon tackar!
Fördelen med att tråda om är att det bara går åt 1st PLEJD CTR i varje belysningsgrupp som betjänar miljöbelysning i huset / lägenheten.
 
  • Gilla
T A
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.