Hej Jag skulle behöva hjälp. Det gäller hörnboxar till nytt kök att placeras under överskåpen.
Det finns hörnboxar med uttagen, alltså de 2 hålen för kontakten, horisontellt respektive vertikalt , vad är mer praktiskt ??
Elko , håller de hög kvalitet?
Det är så viktigt att uttagen är smidiga att använda, att själva uttagen inte är tröga att trycka in respektive ta ut sladden.... erfarenheter tas tacksamt emot....
 
Vi har flera Schneider hörnboxar i köket och de finns i mängder av utförande och vissa kan man vända uttagen så de hamnar rätt.

Vägguttag med två eluttag, vit, nära hörn på texturerad vägg och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tre tomma eluttag på kakelvägg, oanvända, lutande perspektiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack !! Ja det var bra tips . Mina hörnboxar ska placeras under överskåp liggande och jag ska leta efter uttag med horisontella hål för sladden.. då hänger sladden bättre rakt ner
 
. Två vita eluttag med anslutna kablar på kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har det monterat såhär i hörnet överskåp-vägg.
45⁰ lutning, "stiften" vågrätt.

Både Schneider och Elko är bra produkter.
 
Det ser riktigt bra ut, och 2- vägs precis som jag vill ha! Vad är det för fabrikat på dessa,?
 
Tusen tack
 
Vi satte med två hörnboxar med tre uttag samt ett med två uttag och två USB-uttag. Dubbel vägguttag och USB-laddningsport monterad ovanför kakelklädd vägg i hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksbänk med kakel, eluttag och belysning, flaska med olja, saltkvarn, pepparkvarn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack! De va riktigt fiffigt!! Vad är det för fabrikat? Är ni nöjda med dom ? Lätt att sätta i sladd o ta ut sladd?
 
T A T A skrev:
Vi satte med två hörnboxar med tre uttag samt ett med två uttag och två USB-uttag.
Man ska ju tydligen alltid dra ur nätadaptern när man inte laddar hur löser du det? :geek:
 
M MaiFleuri skrev:
Tack! De va riktigt fiffigt!! Vad är det för fabrikat? Är ni nöjda med dom ? Lätt att sätta i sladd o ta ut sladd?
Ja dom har funkat utan problem och köpte dom på elbutiken.se om jag inte missminner mig.
 
useless useless skrev:
Man ska ju tydligen alltid dra ur nätadaptern när man inte laddar hur löser du det? :geek:
Ja jag vet inte riktigt vad jag ska svara dig utan att verka dum men detta är ju inbyggt och ingen risk att den blir varm så som framförallt de gamla adaptrarna blev. Men dra ut USB-sladden hade ju varit mitt tips…
 
  • Gilla
MaiFleuri
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.