Jag vill ha Eljo Senso 2-vägs diagonalt vägguttag och Eljo Trend 3-vägs klass II (euro) vägguttag tillsammans med ett antenn-uttag, i en trevägs-ram. Men vad för ram ska jag köpa? Trend har ju en sort och Senso en sort.
 
Ingen som vet?
 
tror inte det passar, måste du ha 2 stora uttag? ta trend 1vägs om det funkar för dig
 
Floppman skrev:
tror inte det passar, måste du ha 2 stora uttag? ta trend 1vägs om det funkar för dig
Det är inga stora uttag, de får plats i ramar. Frågan är bara vilken sorts ram, Trend eller Senso.
 
  • 49920-1.jpg
  • 131598-1.jpg
jag menar det, tror inte det passar med två olika serier i den ena sortens ram. Tyvärr. Jag hade satt trend 1-vägs och ett 3-vägs euro i din situation. Hemma har jag ett 3-v i dubbeldosa och ev 1 3-v euro i a-dosan bredvid.
 
1-vägs är inte aktuellt, måste ha två-vägs. Vore ju märkligt om det inte gick då det är samma tillverkare, ren idioti.
 
då är det väl till att köpa och prova, jag tror inte det går. Maila annars schneider-electric och fråga.
 
Har mailat elbutik, men inte fått svar. Får väl slänga iväg ett till Schneider också.
 
Det går tyvärr inte, Eljo har olika serier, Trend, Solid, Renova och Senso och dom går inte att kombinera i ramarna för resp.serie. Senson är ju speciell med sina utbytbara gavlar och dekorstrippar som sätts mellan centrumplattorna i kombimontage.
 
där kom pricken över i
 
Blää, nu vet i tusan hur jag ska göra. Har inte hittat nån kombination i samma serie som funkar för mig.
 
Nåt tips på hur jag ska få dit fem uttag och ett antennutag på tre ihopsatta dosor som ska sättas med ram?
 
Senso 2-vägs diagonalt, Senso ram, adapter och Trend 3-vägs? Det funkar alltså?
Antar att antennuttaget också måste vara Eljo Senso, kommer inte långt med mina Biltema/Jula?
 
Antennuttaget, innanmätet kan i de flesta fall vara vilket fabrikat som helst, du behöver nog endast köpa kåpan med hål för R/TV i senso.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.