Vår tik ska få valpar om ungefär en månad.
Då vi har trägolv i det tilltänkta valprummet så funderar jag på att köpa en så billig plastmatta som möjligt, typ våtrumsmatta som är lätt att rengöra. Lägga ut över hela golvet, täta i skarvarna med silikon. Och sen bara ta isär och rulla ihop och spara till om det blir flera kullar framöver.

Är det någon som har tips på hur och var man får tag på en så billig matta som möjligt?
Pga ändamålet så gör det inget om den är hiskeligt ful.
 
M megen skrev:
Vår tik ska få valpar om ungefär en månad.
Då vi har trägolv i det tilltänkta valprummet så funderar jag på att köpa en så billig plastmatta som möjligt, typ våtrumsmatta som är lätt att rengöra. Lägga ut över hela golvet, täta i skarvarna med silikon. Och sen bara ta isär och rulla ihop och spara till om det blir flera kullar framöver.

Är det någon som har tips på hur och var man får tag på en så billig matta som möjligt?
Pga ändamålet så gör det inget om den är hiskeligt ful.
Kanske går att förklara ändamålet för en lokal golvläggare? De har säkert någon rulle som de helst bara blir av med.
 
  • Gilla
megen och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Vi fick tag på en överbliven plastmatta gratis att lägga på vårat trägolv.

Fyra valpar leker; en papegoja tittar på; inomhusmiljö med en hundbädd och tidningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plastmattan täckte inte hela rummet men det avgränsades med kompostgaller när pallkragen plockades efter några veckor.

/ Patrik
 
  • Gilla
megen
  • Laddar…
Jag har en hall där det är omgjort och bara ligger golvspån än så länge. Ville inte att det skulle bli blött och förstöras när vi skaffade valp så la en vaxduk på golvet. Köpt på rulle så ett par meter lång. Det funkade superbra, ligger fortfarande kvar och hjälpte till att skydda vid valp nr två.
 
  • Gilla
megen och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.