Status
Tråden går ej att kommentera.
L
"Anonymiserad" tog exemplet med 600 kr för en meter avloppsrör 110.
Med moms 750 kr.
Någon ej-vetare replikerade att rören levereras i 2 meterslängder.
Jag köpte en meter 110-rör i bra kvalitet för dryga hundralappen hos jem och fix för ett halvår sedan.
Med moms.
Sen sänktes priset i ts faktura till 400 kr plus moms.
Relativt sett var överpriset på röret mycket mycket större än dito på jobbet även fast jobbet var oskäligt debiterat.
https://www.byggahus.se/forum/threa...1-kvm-betonggolv-kaellare-mor-drabbad.479861/
Firmans chef framhöll att de inte kan hålla samma låga priser som de stora varuhusen.
Varför handlar de inte på de stora varuhusen? Marginalen är ju uppenbart tillräcklig.

TS är anonymiserad och har klagat på trollen i hans trådar.
Han har rätt angående hånande inlägg med felaktiga eller inga faktagrunder.
Rentav förtal.
Moderatorn/forumstartaren förstår inte att så snart ett personnamn och annat finns angivet så hjälper inte en "anonymisering" då namn och annat står kvar i citaten.
Jag såg också i gamla trådar av henne att hon orerar om troll utan att veta vad det handlar om.
Hon förstår inte att vissa är känsliga för detta.
Jag rekommenderar ts att anmäla detta till datainspektionen.
Jag skriver det så här då hans tråd är låst på grund av trollen.
Bra iofs.
Jag råkar veta att ett av trollen är aktivt på värmepumpsforum, där jag varit medlem i 15 års tid.
Där behandlas det i en icke helt officiell debatt.
Medlemmar kan läsa.
//Max
(intr av både teknik och juridik)
 
L
Jag gick in igen helt tillfälligt för att titta på vissa bilder, som huvudorsak.
Svar av normalslag eller trollslag besvaras ev inte.
 
Lite du över det här
 
  • Ett gråtande barn med en humoristisk text om att lämna och kontrollera kommentarer på sociala medier.
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Det är nog en bra ide att släppa flaskan innan man skriver en lång nattlig rant. Halva trådstarten är obegriplig.
Men lycka till i framtiden Max. Vi ses nästa gång du loggar in för att "kolla bilder".
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
LoweW
Jag kan inte ge en beskrivning eftersom bilden inte laddas korrekt och innehållet är inte synlig.
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
D
Ah, äntligen efter tråden om mögel på vind och bila källargolv hos mor - mer bröd och skådespel åt folket!

Har det inte börjat gå lite inflamation i trådar som ballar ur på senaste?
 
Hej Max, välkommen till forumet.

Jag tror jag förstår vilken tidigare diskussion du hänvisar till. Jag vill framföra att jag numera står på lärlingens sida i diskussionen i fråga.

Må gott!
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
D Drburr skrev:
Har det inte börjat gå lite inflamation i trådar som ballar ur på senaste?
Är det inte fullmåne nu?
 
  • Gilla
Drburr
  • Laddar…
Jaja, det är synd om dem vars offerkoftor är sydda av igelkottskinn med taggarna inåt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.