Hej,

Jag går bet med att få kontakt med pumpen.

Jag har stoppat i USB stickan "smart kit" i pumpen och laddat hem smart life appen.

Sen håller jag inne LED knappen på dosan tills det står AP på pumpens display.

När jag sen väljer att lägga till en värmepump i appen så ska det gå att välja EZ eller AP-mode uppe i högra hörnet enligt instruktionerna.

Men i min app finns varken EZ eller AP där uppe i hörnet.

Vet nån vad jag gör för fel?
 
Du ska logga in din telefon på Värmepumpens eget WiFi när du konfar den den första gången.
 
Har samma problem. Lyckades för ett år sedan men skulle göra det igen.

Men får inge kontakt, var bökigt som bara den men lyckades för ett år sedan. Men nu går det inte.

Kopplar upp mig mot pumpens nät, sedan mot mitt eget som appen ber om men efter det så hittar den aldrig pumpen…
 
E
Bara sökupp manuellt.
Lyd instruktion.
Trycker ned åt jsu gånger så du får till blå diod k pump.
 
H Hundrahundar skrev:
Hej,

Jag går bet med att få kontakt med pumpen.

Jag har stoppat i USB stickan "smart kit" i pumpen och laddat hem smart life appen.

Sen håller jag inne LED knappen på dosan tills det står AP på pumpens display.

När jag sen väljer att lägga till en värmepump i appen så ska det gå att välja EZ eller AP-mode uppe i högra hörnet enligt instruktionerna.

Men i min app finns varken EZ eller AP där uppe i hörnet.

Vet nån vad jag gör för fel?
Har samma problem, hur har det gått för dig.
Mvh Anders
 
AG-Ö AG-Ö skrev:
Har samma problem, hur har det gått för dig.
Mvh Anders
Hej,

Nej Tyvärr, jag har gett upp för tillfället.
Beskrivningen som följer med pumpen stämmer ju inte, jag skulle vilja ha tag på en uppdaterad sådan.
 
H Hundrahundar skrev:
Hej,

Nej Tyvärr, jag har gett upp för tillfället.
Beskrivningen som följer med pumpen stämmer ju inte, jag skulle vilja ha tag på en uppdaterad sådan.
Jag köpte åxå en Jula pump och det stämde inte alls med manualen, men det gick tillslut.
 
  • Gilla
AG-Ö
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag köpte åxå en Jula pump och det stämde inte alls med manualen, men det gick tillslut.
Hur lyckades du? Här nästan gett upp
 
Samma problem
 
Jag har exakt samma problem. Kopplar upp mot enhetens nät, blir sedan ombedd att koppla upp mot hemnätverket. Gör det, och sedan börjar sökningen efter enheten, utan resultat. Någon som lyckats och kan berätta hur man gör?
 
Prova att slå av alla avancerade funktioner t ex beam forming, fast roaming
Se till att nätverket heter bara a-z 0-9, inga skandinaviska tecken eller mellanslag osv.
Inga konstiga tecken i lösenordet
Så löste jag det.
Värdelös app men ivt:s är inte mycket bättre och den utrustningen kostade 80k+
 
Någon som har några steg för steg tips?

Startar upp Qliman med stickan i. Får inte upp något nätverk för den att ansluta emot.

Måste jag göra någon reset av den så den börjar blinka på något sätt?
 
H Hundrahundar skrev:
Hej,

Jag går bet med att få kontakt med pumpen.

Jag har stoppat i USB stickan "smart kit" i pumpen och laddat hem smart life appen.

Sen håller jag inne LED knappen på dosan tills det står AP på pumpens display.

När jag sen väljer att lägga till en värmepump i appen så ska det gå att välja EZ eller AP-mode uppe i högra hörnet enligt instruktionerna.

Men i min app finns varken EZ eller AP där uppe i hörnet.

Vet nån vad jag gör för fel?
Hej
Efter mycket möda så skulle man trycka 7 ggr på LED- knappen på fjärren så blinkar displayen ”AP”.
Jag använde appen NetHome Plus som förklarade bättre. Dock funkade inte den appen för anslutning av VP. Efter det funkade anslutningen av VP med appen SmartLife.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.