Jag tänker köpa en ny ringklocka och vill gärna ha någon som även ger ett meddelande i mobilen när någon plingar på dörren. Jag har TellStick ZNet Lite v2 hemma och har funderat på deras ringklocka. Är det någon som vet om man kan få meddelande till mobilen med den om man har gratiskontot eller måste man betala för premium för att få det?
https://www.netonnet.se/art/hem-fri...FSINbYNBG6FzpZz9T4-31GrQMwFT8U9waAqo-EALw_wcB

Finns det annars några andra ringklockor som ger meddelande i mobilen som ni kan rekommendera och som inte kräver ett abonnemang som kostar pengar?
 
MrJay
Skulle inte rekommendera att satsa på teknik som enligt många rykten nu är nedlagd
 
MrJay MrJay skrev:
Skulle inte rekommendera att satsa på nedlagd teknik…
Oj, vad innebär detta? De enheter och sensorer jag redan har kommer väl ändå fortsätta fungera? Det är ju ändå några tusenlappar man plöjt ner i detta system.
 
Om du redan har en Tellstick så är det ett bra och billigt alternativ. SMS kostar, men pushmeddelande i appen kan du få gratis.
 
  • Gilla
Rooney
  • Laddar…
Tellstick är inte nedlagt. De släpper nya hubbar med annan teknik, men har lovat att fortsätta stödja gamla enheter. Så du kan lugnt köra på med din Znet, ett tag till i alla fall.
 
  • Gilla
Rooney
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
Om du redan har en Tellstick så är det ett bra och billigt alternativ. SMS kostar, men pushmeddelande i appen kan du få gratis.
Pushmeddelande eller sms spelar väl ingen roll egentligen? Huvudsaken att mobilen ger ifrån sig ett ljud om någon plingar på. Tänker att det kan vara bra om man är ute i trädgården t.ex.
 
Jag har kört Telldus system i många år, men skulle inte råda någon att satsa på det idag. Efter ägarbytet för några år sedan har det varit lite märklig utveckling.
 
Har Arlo och kan välja att få det i mobilen, men stängt av det.
 
Ju coolare ringklocka, och i synnerhet om den har kamera, desto troligare att folk väljer att knacka i stället.
 
J
Jag har en lösning hemma med en Zigbee-knapp (Ikea) med en klisterlapp som indikerar ringklocka. Eftersom jag har Home Assistant så har jag gjort en automation som skickar ett pling-plong i mina smarta högtalare. Man kan använda vad som helst som ger ljud. Tex en smart plugg som slår på och låter en signal drivas. Som ett extra steg har jag att det går en notifiering till min mail att någon ringt på. Gratis och fungerar perfekt. Home assistant går att använda till mycket när man väl kommit igång med det. Det går även at skicka en notifiering via mobilappen för HA om man vill.
Skärmbild av automatiseringssystem för dörrklocka med triggers, villkor och åtgärder för mediaspelare och notifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.