Hej alla 'Byggahusare',

Vi har börjat ta in offerter för att göra om vårt carport till garage, bifogar bild på hur den ser ut idag.
Tanken är att ha ett isolerat garage, gjuta platta, bygga igen de lilla badrumsfönstret samt förbereda för laddbox. Ta bort vatten till vattensläng som sitter där och flytta till altan.
Relativt enkelt arbete enligt mig, men jag är också relativt okunnig.. :)

Har fått följande offert, för mig känns det svindyrt men vill höra från fler. Har någon av er gjort denna konvertering? Vad har de kostat? Åsikter om delar av offerten som kan hjälpa mig framåt?

x Kostnadsförslag arbete / material : ca 325000:- ink moms
x Rotavdrag baserat på förslaget : ca 50000:- ink moms
x Kostnadsförslag efter avdragen rot : ca 275000:- ink moms

Förslaget är baserat på följande

x Mark ink betongplatta ca 64 timmar arbete
arbete / material / maskiner : ca 90000:- ink moms

x Elektriker uttag / belysning / el till port / ladd-box till bil
arbete / material : ca 29000:- ink moms ( efter statligt bidrag på
ladd-boxen )

x VVS utkastare ca : 3500:- ink moms

x Kakel ( fönstersmyg i badrum )
arbete / material : ca 5000:- ink moms

x Sjömarkensisolering (isolera takkonstruktionen )
ca : 11000:- ink moms

x Snickare baserat på 160 timmar ( 2 veckor x 2 man )
arbete / material ink transporter / servicebil : ca 186000:- ink moms
varav kostnaden på
Garageport är ca 15000:-
1 st fönster ca 6000:-
 
  • Trädäck på andra våningen, vita husväggar, grusgång, grönt gräs, ljusstake, rosbuske.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
Låter rimligt skulle jag säga. Det är ganska mycket som ska göras och anpassas efter förutsättningarna som finns där idag. Inget gåpåjobb direkt.
 
  • Gilla
Bobo1991
  • Laddar…
Mycket problem där med åtkomst m.m. försökte få min byggare göra något liknande men han ville ha minst 2-3 meter fri yta runt om ..
 
  • Gilla
Bobo1991
  • Laddar…
T Threepeo skrev:
Mycket problem där med åtkomst m.m. försökte få min byggare göra något liknande men han ville ha minst 2-3 meter fri yta runt om ..
de som offererade var ute och kollade på plats först, nämnde inget om de och inte heller som därmed bör dra upp offerten så att säga :)
 
  • Gilla
Threepeo
  • Laddar…
Basic question:
is the balcony sealed? If not, you have to do the roof and that makes a big difference. The gutter suggests that it can be used as a roof, but in the photo it seems to be wet underneath?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.