Jag har en luftvärmepump Daikin Caldo 30 i stugan på landet. Den har en wifimodul och vi har fiber där. Det innebär att jag kan styra den hemifrån. Det har fungerat utmärkt.
Men idag efter lunch har den fått fnatt. När jag går in i appen möts jag av "Välkommen hem " plus att jag inte längre kommer åt värdena på värmepumpen.
Ni som har Daikin luftvärmepump och använt av Onecta, fungerar er app?
 
Min fungerar:rofl:
 
Tack, någon annan?
 
J
Hade problem första året.. kommer ihåg att jag var i kontakt med supporten. Kommer inte ihåg mer.
 
Det har fungerat utmärkt i mer än ett år men i eftermiddag har den fått fnatt.
Jag kanske får åka dit och ominstallera den.
Men vi har en hemma också som finns registrerad i appen. Den används dock bara på sommaren för aircond. Den har också försvunnit.
 
Funkar fint här också.
Hur ser det ut i appen? Är pumpen helt borta?
 
Tack för ert engagemang.
Jag fick logga in (alltså lägga upp en profil med nytt lösenord) och då dök mina pumpar upp i appen. Mitt användarnamn fanns kvar hos Daikin.
Problemet löst!
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
O olotor skrev:
Tack för ert engagemang.
Jag fick logga in (alltså lägga upp en profil med nytt lösenord) och då dök mina pumpar upp i appen. Mitt användarnamn fanns kvar hos Daikin.
Problemet löst!
Hej, min caldo xrh30 har samma problem med onecta appen och det går inte att logga in. Mitt login funker inte och ingen man kan kontakta hos daikin.
 
G gessiebygg skrev:
Hej, min caldo xrh30 har samma problem med onecta appen och det går inte att logga in. Mitt login funker inte och ingen man kan kontakta hos daikin.
Vad gjorde du ? Den har kört utan problemer sedan jag köpte den september 2022
 
Funkar finfint, men har ett svagt minne av att jag loggades ut för en tid sedan, och att det inte var helt uppenbart att så skett. När jag loggade in igen vart allt som vanligt. Jag tror också att de haft någon form av underhåll nyss, så kanske försökte du använda under den perioden?
 
S Svante Svenson skrev:
Funkar finfint, men har ett svagt minne av att jag loggades ut för en tid sedan, och att det inte var helt uppenbart att så skett. När jag loggade in igen vart allt som vanligt. Jag tror också att de haft någon form av underhåll nyss, så kanske försökte du använda under den perioden?
Min har inte fungerat de sista 4 dagar. Den kör videre enligt sitt program med tider och temp som var installerat i appen men jag kan fortfarande inte logga in
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.