Antingen,

1. Ett massagolv som går att färga och lägga flakes i så ni blir nöjda med utseendet, kolla på youtube på typ
Epoxy floor.

2. Microcement.

3. Slipa allt till Silver för som det är nu är det bara ojämnt slipat och ser dumt ut.

4. Lägg ett helt annat golv ovanpå.
 
  • Gilla
magnuse74 och 2 till
  • Laddar…
En sak i allt detta är att grunden läggs bokstavligen när golvet gjuts.
Det är viktigt att vara konsekvent när man vibbar för annars är det hög risk att resultatet blir som bilderna.
Huruvida de är exakt de som hänt här kan jag inte se på bilderna
 
  • Gilla
jawen
  • Laddar…
byggarn har ju använt fel storlek på ballast går inte att få nåt annat resultat

hade jag vart er hade jag lagt nått snyggt natursten istället
 
  • Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Vem/vilka har gjutit plattan. Är det samma som har slipat?
 
  • Gilla
Fredrik.aa
  • Laddar…
det jag reagerar på är kanterna. Hur är ytan i känsla? den borde kännas blank. betong är ett "levande" material. Om man inte vet om från början att golvet ska slipas då kan det mycket väl bli ett resultat som ts. det är omöjligt att veta innan. prata med företaget i lugn och ro.
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Beklagar. Nä, det där blev inte snyggt, och inte likt. Hoppas det löser sig! Du har ju fått några förslag på alternativa beläggningar ovan
 
Ganska vanligt och nu är det bara att acceptera ballasten som den är eller ett designflyt är det samma firma som gjutit och slipat?
 
@
S sebbe_07 skrev:
Vi har varit och tittat på vårt slipade betonggolv idag och är nu helt bedrövade över resultatet. Vi valde slipningen brons/satin (HTC) efter att ha tittat i flera hus som vår husleverantör har byggt. Vi ville inte ha så mycket synlig ballast och ville ha det ganska blankt och denna slipning är den variant där man slipar minst. I avtalet står det ”slipat betonggolv likt visningshus” och självklart kan det vara nyansskillnader, sprickor och olika hur mycket ballast som syns på grund av betongkvalitet osv. Det är vi helt med på.

Men nu visar det sig att de har gjort en slipning som heter silver istället vilket innebär mycket synlig ballast och en matt yta. Däremot så ser det ut som en bronsslipning längs med alla väggar så resultatet ser för j*****t ut och långt ifrån vad vi beställt.

Någon som har varit med om liknande situation eller som jobbar med detta och kan komma med hjälp hur vi ska göra för att rädda detta på bästa sätt? Kan man inte räkna med bättre resultat än så här?

Första två bilderna är från visningshuset och de sista tre är vårt resultat. Där kan man se hur ojämnt slipat det är. Lägger man ett långt pass på golvet så kan man antingen vicka på det eller sticka under ett mynt på mitten så det är väldigt ojämnt.
[bild]
[bild]

[bild]
[bild]
[bild]
Påminner en del om vårt målade garagegolv med flingor i färgen. Kanske snyggare i verkligheten. Annars kanske klinkers går att lägga om inte höjden blir helt fel...
 
varför slipar man inte direkt golvet när platan är varför vänta till efter huset är klart?
 
  • Gilla
Mikedigitize
  • Laddar…
Förstår inte ens trenden med slipade betonggolv. Varför vill man ha ett vardagsrum som ser ut som ett trapphus från 1962?

Tråkigt att det inte blev exakt som du ville, men det är nog komplicerat att få perfekt resultat. Man har liksom bara en chans.
 
  • Trapphus med granittrappor, gröna väggar, träddörrar, svart räcke, vit vägg, ingen person synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MONTREAL och 26 till
  • Laddar…
Jag kan förstå slipat betonggolv. men man måste förstå vad det innebär. Det är omöjligt att ställa krav men jag skulle se det som charm. Dock misstänker jag att ts har en helt annan bild av resultatet.
jag tror inte att hantverkaren har kommunicerat ordentligt med kunden innan arbetet påbörjades.
Att kakla ettt golv eller en vägg där kan man redan innan veta ganska exakt hur resultatet kommer att bli. Alla premisser är kända.
att slipa ett betonggolv är som ett kinderägg..
båda överraskning och faktura. Du vet inte innan hur det kommer se ut.
 
  • Ledsen
1234bjorn
  • Laddar…
slipat betonggolv kan vara otroligt snyggt i rätt hus
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Dom gångerna det blivit problem är det för att dom slarvat med gjutningen har slipat ett bronze golv på 10000m² där ca 300 var i behov av att slipas lite mer gjort så rätt folk så blir det bra
 
M maria01 skrev:
varför slipar man inte direkt golvet när platan är varför vänta till efter huset är klart?
Det kan vara svårt med vädret annars så är det betydligt mindre arbete så sommartid brukade vi slipa dom grova stegen för att slutbehandla innan instalationsskiktet kom på
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Okunnig fråga fråga från mig, men varför kan de inte bila upp och göra om?
 
  • Gilla
CCPusher
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.