Jag har en idé om att den ena väggen i bastun skall vara helt av glas, med en glasdörr till vänster.
Vem säljer sånna saker?
Måste man gå via sin egen glasmästare?

Sen, är det någon som har nån erfarenhet av en klar glas vägg i bastun? Hur blir den med tiden? Svår att hålla snygg?
Bor på Gotland, så jag kommer garanterat få kämpa mot de kalkrika vattnet men jag tycker ändå de kan vara jävligt snyggt!

DVE
 
hur stor vägg pratar vi om?.....Jag tycker att glasblock är snyggare. Samt att det håller värmen I bastun och inte utanför.....om du sätter en glasskiva så kommer det "läcka" ut värme.
mvh
M
 
Hemmakatten
Menar du en glasvägg till angränsande badrum eller menar du en yttervägg. Oavsett så är det klart att båda går att göra. Helglasade bastudörrar finns sedan länge. Glas hos glasmästaren eller fönstertillverkare.

Värmeförluster tror jag inte man behöver bry sig om, det är ju så kort tid bastun är uppvärmd och varm lär den nog bli ändå. Själva har vi hel yttervägg i glas (härdat och laminerat för att inte spricka i värmen) i bastun. Inte färdig invändigt ännu, men vi räknar inte med problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.