Jag har rivit ut vår trapp, det var en ful tarkett som de gamla ägarna lagt.Nu är det bara kvar en naken trapp som måste kläs i något men jag vet inte i vad. Tänker att träslaget inte kan vara för tjockt och hur gör man för att det inte ska bli en ful kant??? Vi vill lägga in ngt trä för att sedan måla det vitt och sedan lägga trappstegsmatta på varje trappsteg. Är det ngn som har förslag på träslag och hur man kan göra?
 
H Hannah Ivarsson skrev:
Jag har rivit ut vår trapp, det var en ful tarkett som de gamla ägarna lagt.Nu är det bara kvar en naken trapp som måste kläs i något men jag vet inte i vad. Tänker att träslaget inte kan vara för tjockt och hur gör man för att det inte ska bli en ful kant??? Vi vill lägga in ngt trä för att sedan måla det vitt och sedan lägga trappstegsmatta på varje trappsteg. Är det ngn som har förslag på träslag och hur man kan göra?
Bild på nuvarande trappa?
 
T Tompafix skrev:
Bild på nuvarande trappa?
Vilken bra ide :) Fixar det i eftermiddag, tack!
 
  • Gilla
Tompafix
  • Laddar…
H Hannah Ivarsson skrev:
[bild] [bild]
Så här ser det ut nu.
Finns väl lite olika alternativ. Antingen slipar ni befitlig plywood och spacklar och målar.
Vill ni klä in trappen finns lite olika varianter av trapprenoveringskit i både laminat och olika träslag. Vill ni istället köra eget finns limfogsskivor i olika material som furu eller ek. eller björkplywood vara bra alternativ. Kanten längst fram kan man fräsa rund med en överhandsfräs och låter den sticka ut en bit över sättsteget ( bakstycket).
 
  • Gilla
Hannah Ivarsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.