Detaljplan tillåter max 14graders takvinkel. Ge oss förslag på husleverantörer och modell på hus Vi har letat bland de vanligaste lev. utan att hitta ngt 1,5plans hus som vi tilltalar oss!
 
Så ni är alltså ute efter ett 1,5-planshus med 14 graders takvinkel? Det blir inte mycket till halvplan... :D
 
Mikael_L
zno skrev:
Så ni är alltså ute efter ett 1,5-planshus med 14 graders takvinkel? Det blir inte mycket till halvplan... :D
Nåja, om man gör huset 18 meter brett då får man ju 2,25 precis under nock ... ;)
 
Okej messesmittar!

Jag kanske menar 2plans ndå´ra!
 
Hej
Kolla på husföretagens fågelholks modeller dom borde inte ha så stor taklutning
 
jo de är just över 14 grader! Har kollat de flesta större!
 
patrik659 skrev:
Okej messesmittar!

Jag kanske menar 2plans ndå´ra!
Hehe, sorry :)

Om du inte låst fast dig vid att köpa någon form av modulhus där du inte kan påverka saker i större utsträcking bör det inte vara något problem. En stor mängd husföretag låter dig helt bestämma utformningen själv såvida det går att få ihop rent byggnadstekniskt. Så kolla in en hustyp du gillar och fråga helt enkelt om du kan få taket med 14 graders lutning. Eller så ritar du huset själv från början.
 
Mikael_L
Precis, att byta till 14gr takstolar på en tvåplanare borde inte vara någon match även för en hustillverkare som har ganska liten medgörlighet för förändringar.
Tycker jag då ... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.