Trodde det skulle bli enkelt men det visade sig vara knepigt. Jag vill ha en kamera utanför en dörr och livebild på en skärm innanför dörren.

Borde det inte finnas ett enkelt sett att lösa det, vad behöver jag?
 
Reolink kamera + deras nvr 8 channel huvudenhet

Den har hdmi ut och spelar in 24h/7


Google assistent och deras ringklocka funkar också
 
  • Gilla
S0MMER och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

S0MMER S0MMER skrev:
Trodde det skulle bli enkelt men det visade sig vara knepigt. Jag vill ha en kamera utanför en dörr och livebild på en skärm innanför dörren.

Borde det inte finnas ett enkelt sett att lösa det, vad behöver jag?
Det beror på hur mycket finesser du ska ha och vad det får kosta...

En gammal kamera och en 12" tjock-TV från loppis blir billigt, men inte speciellt snyggt eller framtidsanpassat. ;):D En övre gräns för vad det KAN kosta tror jag inte ens existerar.
 
  • Haha
S0MMER
  • Laddar…
K Knight skrev:
Reolink kamera + deras nvr 8 channel huvudenhet

Den har hdmi ut och spelar in 24h/7


Google assistent och deras ringklocka funkar också
Ska kolla, tack!
 
David Wallin David Wallin skrev:
Det beror på hur mycket finesser du ska ha och vad det får kosta...

En gammal kamera och en 12" tjock-TV från loppis blir billigt, men inte speciellt snyggt eller framtidsanpassat. ;):D En övre gräns för vad det KAN kosta tror jag inte ens existerar.
Vill ha typ exakt det man brukar ha i butiker när man ser sig själv på en liten skärm i entrén.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Vill ha typ exakt det man brukar ha i butiker när man ser sig själv på en liten skärm i entrén.
Men ska det bara visa bilden i realtid på den lilla skärmen eller ska det spelas in och lagras, ska du kunna se det när du inte är hemma osv?
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Men ska det bara visa bilden i realtid på den lilla skärmen eller ska det spelas in och lagras, ska du kunna se det när du inte är hemma osv?
Behöver bara se det på skärmen, ingen lagring behövs (skadar inte om det är det) men se det som ett mycket avancerat tittöga. Behöver bara se vem som står utanför när jag själv står vid dörren och tittar på skärmen.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Om jag köper det. Se länk. Är allt jag behöver en hdmi och en skärm sen?

[länk]
Jag törs inte svara på det. Spontant "Ja" eftersom burken har HDMI och VGA men det betyder ju inte att den i normalfallet alltid visar det kamerorna filmar. Har man otur måste man in i en meny och välja kamera, tid mm. Dubbelkolla med Ahlsell tycker jag.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Jag törs inte svara på det. Spontant "Ja" eftersom burken har HDMI och VGA men det betyder ju inte att den i normalfallet alltid visar det kamerorna filmar. Har man otur måste man in i en meny och välja kamera, tid mm. Dubbelkolla med Ahlsell tycker jag.
Dom brukar ha halvbra produktkännedom. Men dom kanske kan hitta manual eller nått.
 
Ett billigare alternativ skulle kanske också kunna vara någon typ av "baby monitor". Men det lär vara svårt att hitta en med utomhuskamera.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Ett billigare alternativ skulle kanske också kunna vara någon typ av "baby monitor". Men det lär vara svårt att hitta en med utomhuskamera.
Det är faktiskt inomhus, men vill nog ha något lite mer ordentligt än en babymonitor.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Är inte det enklaste ett dörröga/dörrkikare med display t ex

[länk] surfaces&gclid=CjwKCAiAleOeBhBdEiwAfgmXf0lkF-mAKvKrvN4dSG65UcOcmhA3neuOyyxpvP87bTK3AZnELgd9OhoCWPoQAvD_BwE
Det började där, men det är en klassad säkerhetsdörr med garantier. Klassningen och garantierna försvinner om jag borrar i den.
 
S0MMER S0MMER skrev:
Det är faktiskt inomhus, men vill nog ha något lite mer ordentligt än en babymonitor.
Ja det kan man förstå. :D Jag tänkte mest att man kan tänka lite utanför boxen innan man slår till på ett megapaket för flera tusen. Sen vill man ju helst ha ett megapaket ändå när man väl står där och handlar... :p
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.