Vi funderar också på en Fjäråskupan fläkt (Diabol) eller rättare sagt kåpa med spjäll på grund av centralventilation. RIngde till Fjäråskupan och de påstod att det var något sämre med denna typ av fläkt. Hur det fungerar i praktiken vet jag inte. Vore bra att få höra av någon som har erfarenhet av denna typ av fläkt.
 
Bump.

Skall inhandla en snart. Någon som har erfarenhet?
 
Vi har köpt en sån här
http://www.electrolux.se/node38.aspx?productId=3616
installeras nästa vecka.
Tyvärr fick den dåligt betyg i ett test i senaste Råd och Rön, men vi hoppas att den ska räcka till våra behov i alla fall. Den är ju vacker att se på, det var det vi föll för :)
 
Har tittat på bilderna o har förundrats.......
Tänker på hur det ser ut under min köksfläkt och hur ofta/sällan jag gör rent den ytan. Inte skulle jag vilja ha den matoskladdiga insugningsytan uppvinklad och fullt synlig i ögonhöj! Antar att den som hittat på denna uppfinning aldrig har städat ett kök. ;-)
 
T
Sommartorparn skrev:
Har tittat på bilderna o har förundrats.......
Tänker på hur det ser ut under min köksfläkt och hur ofta/sällan jag gör rent den ytan. Inte skulle jag vilja ha den matoskladdiga insugningsytan uppvinklad och fullt synlig i ögonhöj! Antar att den som hittat på denna uppfinning aldrig har städat ett kök. ;-)
En bra anledning till att städa lite mer oftare då : )
 
tank77 skrev:
En bra anledning till att städa lite mer oftare då : )
Just det. Skulle aldrig inreda hemmet på sätt som kräver oftare städning!:rolleyes: Snarare tvärtom.
 
T
Sommartorparn skrev:
Just det. Skulle aldrig inreda hemmet på sätt som kräver oftare städning!:rolleyes: Snarare tvärtom.
Urk, skulle inte vilja bo i dittt hem!
 
vi har beställt och fått hem och fått uppsatt fjäråskupans diabol, varning varning för den är inte vit som det ser ut på bilder!!! vi har ett högblankt vitt kök från ballingslöv (Line) och jämfört med detta ser fläktens vita glas grönt ut.... inte kul alls med andra ord. eftersom ingen sagt detta eller att det inte stått i ngn objektsbeskrivning att den kan tendera se grön ut jämfört med vita köksluckor, så ska vi reklamera den. vill absolut ha den för den e grymt läcker, men som sagt, en gröntonad fläkt är inte särskilt kul när man tänkt ha en vit...
 
Bara för att klargöra ett ämne som gjorde mig fundersam.

Pratade med Fjäråskupan om just den vita diabolen och de har fasat ut den grönaktiga vitfärgen och ersatt den med en riktig vit kulör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.