C
Hej, jag har problem med något djur som gräver vid ytterväggen till mitt uterum. Har försökt fylla igen med grus vid bild 1, skadan på de två andra bilderna upptäckte jag idag. Vad bör jag göra? Vad är bäst att fylla med? Det går bärlina ovanför, så jag vill få stopp på det. Tacksam för svar
 
  • Sliten trästaket vid marksten, med text "BILD 1" sprejad, metallstöd och skräp på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål i betong nära golv, skymd vy inuti, sliten yta, grus och skräp runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörrtröskel med sprucket glas, tegelvägg, trägolv och en stenläggning; tecken på skada eller inbrott.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svåröppnad lucka på sista bilden :crysmile:
 
C
Haha jaa misstänkte att tråden skulle bli att handla mer om den istället för det jag frågade om….:crysmile:
Det är en lång historia, jag bor i en samfällighet med radhus, det där är grannens hus, det går in rör där under mark som byttes nyligen och det blev så där med rörmokarens tolkning av att skarvar på nya dricksvattenrör skall vara inspekterbara…‍♂️
 
  • Haha
  • Gilla
Småbrukaren och 1 till
  • Laddar…
C
Hursom, jag fyllde igen hålet med grus iaf… får se vad som händer…
 
Det lär väl vara råttor. Tror de gräver igenom gruset lätt som en plätt.
 
C
B Bombus pratorum skrev:
Det lär väl vara råttor. Tror de gräver igenom gruset lätt som en plätt.
ok ja det kanske det är. Tips på hur man kan motverka? Blanda med krossat glas? Stålull funkar på husmöss vet jag men med råttor vet jag inte….
 
För att hindra dom att gräva krävs nog betong eller järnnät. Och då gräver de kanske bara sidanom. Tror tyvärr du bör lägga krut på att försöka ta död på dom. Ingår väl i hemförsäkringen.
 
  • Gilla
Calle666
  • Laddar…
C
Ser ut som ett klassiskt "slukhål", dvs det finns ett underjordiskt hålrum som jorden spolas ner i?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Sätt upp en kamera nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.