Och visar det sig att det blir att gå över ån för att få vatten, så är det väl bara att riva och bygga nytt.

Ställ frågan vad det kostar att platsbygga ett nytt nyckelfärdigt hus på tomten, enligt egna ideer och ritningar. Kanske likt detta hus då det ses som charmigt

Jag förstår nu att det är läget och tomten som du kommer att betala för.

- Så är det definitivt inte här jag bor i kanten på en dalgång i norra Värmland. Här betalar vi i stort sett bara för huset. Tomten följer med på köpet.

Förlåt att jag fattat fel i hela tråden.

Lycka till hur Ni än gör.
 
Redigerat:
Hej alla! Ledsen för sen återkomst till tråden! Flytt till provisoriskt boende, magsjuk familj och influensa sänkte forum-hängandet bland prioritera :)

Huset var ganska risigt på insidan, låg takhöjd (smaksak!), men min sambo var ändå intresserad och vi gjorde en ambitiös plan. Tyvärr så stack det iväg i pris för att vi skulle kunna ha en rimlig renoveringsbudget. I området så säljs villor för typ 16-24 MSEK, så det täcker i princip alltid ett byggnadsvärde.

Vi har tidigare helrenoverat en lägenhet där vi gjorde det mesta själva (inte badrum, el eller vatten, men resten)... Dock med småbarn och krävande jobb så har ekvationen ändrats med åren så att vi har mindre tid än pengar när det kommer till renovering. Men intresset finns fortfarande :)
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
S Solenya skrev:
Hej alla! Ledsen för sen återkomst till tråden! Flytt till provisoriskt boende, magsjuk familj och influensa sänkte forum-hängandet bland prioritera :)

Huset var ganska risigt på insidan, låg takhöjd (smaksak!), men min sambo var ändå intresserad och vi gjorde en ambitiös plan. Tyvärr så stack det iväg i pris för att vi skulle kunna ha en rimlig renoveringsbudget. I området så säljs villor för typ 16-24 MSEK, så det täcker i princip alltid ett byggnadsvärde.

Vi har tidigare helrenoverat en lägenhet där vi gjorde det mesta själva (inte badrum, el eller vatten, men resten)... Dock med småbarn och krävande jobb så har ekvationen ändrats med åren så att vi har mindre tid än pengar när det kommer till renovering. Men intresset finns fortfarande :)
Trist att det stack iväg. Det var nog många som såg potentialen och bevisligen minst två som var mer optimistiska kring kostnaden än ni. Nu har ni övat lite på budgetering av renovering, så ni är beredda nästa gång det dyker upp något intressant renoveringsobjekt :) Lycka till med ert fortsatta sökande!
 
  • Gilla
Hybro och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.