Hej

Håller på att renoverar och det saknas pärlspont eller liknande på panel på en av de nya väggarna, det hade varit trevligt hitt samma som jag har idag men jag har inte lyckats. Någon som kan hjälpa mig att säga vad denna panel heter och vart man skulle kunna köpa den? Jag kommer att måla om de gamla så just om den är behandlad eller inte spelar ingen större roll.

zpA6t1IWF83Up-ZmE1NEaAPKbCjqzVNK2jmToETsmBOdh2esBZK4Hct72UmqXJzBdmN1SNsL9AjjQ_wW_kdoU9a5XuUtnhv9sU_AJXJ_DXS1GdMizl-bgxAxXv58PSn_XPouvDQmj2uaLdAcAXETwct9uRawHDMmMXa7enuvdPcjs7cU_Mwdq7gQo3VzQjecznWIEI_FgO6YgKYX3fQ_o7QmKggESqpiMSWQri-36_Uy7rgRDoue3kEfMZI1wQXXltUiAF1MVkUPlF6u6qwFRVYHTSbeGzVYKgq6uHKKAORRiKuGJeUt3xHtsdA-bVo7FKq3pihcXUbXDWirA8xjE51lii9j4lYPPxrvos1Yv6PODLBjq80K4NQtLEClsf4hhuoYI2xtrb78G0eIPE5xJmbG_jsT7A2aHOAtY5Rfg8nrhACKQrfrFb6nIB-Ju8CLCz36XrMrdwX-AJd-AQvMx-RFeHh0_dgh2IsIgXSh1qt6wpwKD9tWMkUTUmr5HqmIXiofBbLaRUMp5vYkcGWP8nTPpgyopHcFZlBRt2raPal-iVFrbfC01RwEZQQlqdH67j2ec-z50NIavnAoih1JIlXeD9tL8aBpM06bI_u6y4YCgrBPqVKAYoHrYAvN_-9OlzyssybJxjq9dR4jNjrFDZzKIcWh-4n4FPKRfoPsM1en93UXfAi-BWVuqtxSfnyIliYftVnTk5FdNZQq75S-_YMT7TE7U0k8VwscSyOt6xUjIX91BGaNmSszW3R5Kld_q8l_yJ9gK6F972cCNyg72ql949kRJs_6NiIZq1i0BrDkOVgZUc_seR4CO53nGtBg0Cx4WicLOU0qzmAj1c0tzDJAeSOQTpc4rp6XB9G45-QIqDnu-rCgIu_-AWCnYwXz6tIsS64E07-bd6-JM-nATX_vIb7cPRz4gUfizSztUw_h7kd-BWB9ihBDdzc12ykDySYE3tEZXVHdrsCFpNRBfEaOMAXdFFpfm1kLFlumknLj7j-1z8ECemjj1g=w724-h965-no
 
Är fjädern verkligen 4 cm? Det är inte spikat på något plank bakom?
 
Det är inte pärlspont. Även om jag inte vet vad den heter. Fjädern är inte 4cm, den syns inte.
 
Morapanel?
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Morapanel är nog helt korrekt identifierat.
 
D Daniel 109 skrev:
Morapanel är nog helt korrekt identifierat.
Mora panel ser nästan rätt ut, jag har bara den där vågiga kanten på en sida, inte båda,

91310HSS.jpg
 
Jo det har den. Det där visar bara vad ett stål gör, så bilden visar inte en färdig panelbräda.
 
Ok, jag förstår, verkar var svårt att hitta iaf... :(
 
Jag köpte några kompletteringsbrädor hos Idalatrappan i höstas, säljaren sa att de var en av få som fortfarande tillverkar sådan. De hade kunder från hela södra Sverige.

Fabriken ligger i utkanten av Väröbacka, norr om Varberg.

https://idalatrappan.com/paneler/paneler-priser-32499142 (rulla ner en bit till allmogepanel). Små mängder (som mina 50m) kan man köpa på drop-in så plockar de medan man väntar, större mängder bör man förbeställa.
 
zarkov zarkov skrev:
Jag köpte några kompletteringsbrädor hos Idalatrappan i höstas, säljaren sa att de var en av få som fortfarande tillverkar sådan. De hade kunder från hela södra Sverige.

Fabriken ligger i utkanten av Väröbacka, norr om Varberg.

[länk] (rulla ner en bit till allmogepanel). Små mängder (som mina 50m) kan man köpa på drop-in så plockar de medan man väntar, större mängder bör man förbeställa.
Tack, men dessa är 120 mm, men de kanske har fler i butiken än de har på nätet?
 
D Daniel 109 skrev:
Här finns 120 och 145 bredd.
[länk]
Jag pratade med Jan på Jönssonstra, helt underbar person, tyvärr fanns inte min panel där, väldigt ovanlig skrev han. Men det var helt rätt med "mora-profil". Tack för hjälpen alla, jag får fundera vidare hur vi ska göra här hemma...
 
Vet inte var du bor men Lindroths trä Garsås (Mora) Kan säkert hjälpa dig. Har dom inte så hyvlar det du vill ha.
 
J Joak skrev:
Vet inte var du bor men Lindroths trä Garsås (Mora) Kan säkert hjälpa dig. Har dom inte så hyvlar det du vill ha.
Tack, ska maila och se, bor i Göteborg så inte helt lätt men kan iaf höra mig för.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.