Har äntligen fått tummen ur och ska montera en pax calima i våran tvättstuga.
Problemet är att ventil på insidan och ventilgaller på utsidan inte sitter på samma höjd.
Ventilgallret sitter ungefär 30cm lägre.

Kan man köra någon form av flexibel slang eller liknande för att koppla ihop det?

Sen är ventilen som sitter där mycket större än vad paxen är.

Bifogar lite bilder.

Hål i en tegelvägg med skumisolering och utsatt ventilationsfläkt. Verkar vara byggnadsskade eller renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterad, rund täckplatta, elinstallation, grå vägg, rör ovanför, sliten, anonym, interiör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En smutsig, grön ventilation galler på en röd tegelvägg under ett svartmålat takutsprång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
A andreasö skrev:
Har äntligen fått tummen ur och ska montera en pax calima i våran tvättstuga.
Problemet är att ventil på insidan och ventilgaller på utsidan inte sitter på samma höjd.
Ventilgallret sitter ungefär 30cm lägre.

Kan man köra någon form av flexibel slang eller liknande för att koppla ihop det?

Sen är ventilen som sitter där mycket större än vad paxen är.

Bifogar lite bilder.

[bild] [bild] [bild]
Du har inte möjlighet att ta upp ett nytt hål rakt under befintlig ventil och sätta igen det befintliga hålet? Ser ut som att allt kan sitta rakt då.
 
Ja det var min första tanke men tänkte om man kunde använda befintligt hål på något smart sätt.

Men det blir så att jag tar upp ett nytt hål under och skruvar in ventilen så den är stängd.
Inte snyggast men enklast.
 
T
A andreasö skrev:
Ja det var min första tanke men tänkte om man kunde använda befintligt hål på något smart sätt.

Men det blir så att jag tar upp ett nytt hål under och skruvar in ventilen så den är stängd.
Inte snyggast men enklast.
Vill du vara entusiastisk går det ju att ta bort den övre och snygga till det.

Fördelen med att ta upp nytt är ju rätt dimensioner och rakt rör direkt :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.