Håller på renovera tvättstugan på ett älvsbyhus från 1983. Som sig bör byter jag golvbrunn till ett purus med purusplatta.

Men vad är de för svart rör som kommer in från sidan? Aldrig sett de tidigare någon som vet. Måste kapa de lite men finns purus brunn med sidoinlopp men vore intressant att veta vad de kommer ifrån.
 
  • Golvöppning med toalettfläns, spånskivor, isolering, konstruktionsavfall, röd verktygskniv och smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Känner en som hade nå liknande, det var nått dräneringsrör där en vattenberedera tidigare hade stått eller nått.
Han kunde ta bort röret, men du borde följa så du ser vart det tar vägen. Kanske nått som droppar inne i golvet annars.

Kanske lättare se när du brutit upp mer
 
T TheGame skrev:
Känner en som hade nå liknande, det var nått dräneringsrör där en vattenberedera tidigare hade stått eller nått.
Han kunde ta bort röret, men du borde följa så du ser vart det tar vägen. Kanske nått som droppar inne i golvet annars.

Kanske lättare se när du brutit upp mer
Ja de är de jag är inne på så törs inte bara ta bort de. Ska testa om jag är så ta reda på vart de leder. Tänker att fler stött på samma bekymmer..
 
Ganska vanligt för dräneringsrör från VVB i äldre installationer ja..
Finns den kvar i ex. angränsande rum?
Skaffa i så fall golvbrunn med sidoinlopp, som du är inne på.
 
GoForIt GoForIt skrev:
Ganska vanligt för dräneringsrör från VVB i äldre installationer ja..
Finns den kvar i ex. angränsande rum?
Skaffa i så fall golvbrunn med sidoinlopp, som du är inne på.
Ja de verkar finnas kvar. Blir att skaffa en gb med sidoinlopp.
 
A
Spola baklänges
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.