Hej!

Vi har en halogentrafo 11,5v i en lamparmatur som vi skulle vilja byta ut mot en led trafo då g4.a led:en flimrar
En hand håller en lampa med en elektronisk transformator för halogenlampor. Märke ANCHORN, sladdar och etiketter synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skulle Vadsbro zero 35 vara en passande ersättare? Andra alternativ?

Bytet för väl funka rakt av? Antingen existerande halogen trafo kablar rakt in i den nya led trafon alternativt skarva med ett par wago (om man får?, blir dock kanske onödigt mycket kabel dock..)
Transformer för dimring av lampor, 0-35W, betyg 4.7, märkt "VADBSO ZERO 35". Dimrar halogen och LED.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.jula.se/catalog/el-och-...ransformatorer/alldimmertransformator-402591/
 
Varför inte byta ut ljuskällorna till led också? Mindre effekt, bättre ljus, längre hållbarhet.
 
Har redan bytt från g4 halogen till g4 led (ryet från ikea)

6lampor men har bara satt i 3st temporärt för det flimrar mer ju fler led lampor det är så därför vill jag även byta trafon.

Led gillar inte 11.5v. De vill gärna ha 12v, har jag läst någonstans..
 
M mxjolle skrev:
Har redan bytt från g4 halogen till g4 led (ryet från ikea)

6lampor men har bara satt i 3st temporärt för det flimrar mer ju fler led lampor det är så därför vill jag även byta trafon.

Led gillar inte 11.5v. De vill gärna ha 12v, har jag läst någonstans..
Jaha då är jag med. Nej spänningen spelar ingen roll, det finns led som går på 230v. Mitt förslag är byt trafo till led och byt ut samtliga ljuskällor till led istället för att blanda.
 
Ja det var det som var tanken då jag redan konstaterat att halogen trafo inte funkade med led ljuskällan
 
Aha, intressant. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.