torbeno torbeno skrev:
Som det ser ut på bilden hamnar den ganska långt från din diskho där den har inkommande vatten och avlopp. Stämmer det? Slangarna på maskinen är vanligen inte så långa så då måste de skarvas. Då hamnar skarven någonstans under köksstommarna/skåpen. Där har du en förhöjd risk för läckage.
Precis bredvid vatten/avlopphar ca 1,5 meter slang över
 
S Snickarhampus skrev:
Precis bredvid vatten/avlopphar ca 1,5 meter slang över
Ok, så du har ett separat, extra, avlopp till diskmaskinen? Hur stänger du av vattnet till maskinen?
 
Nej men diskho är till höger om diskmaskin, dock inte färdig med köket än så det är för tillfället inten bänkskiva/ho
 
S Snickarhampus skrev:
Nej men diskho är till höger om diskmaskin, dock inte färdig med köket än så det är för tillfället inten bänkskiva/ho
Då så, jag uppfattade bilden som om det inte var en ho där. Så som lådfronterna såg ut för mig fanns där ingen ho. Hoppas du får till en lösning på kylskåpet. Min fundering på om du har träskiva mellan skåpen kvarstår. Instruktionsbild som visar rätt och fel sätt att öppna skjutdörrar på skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
Då så, jag uppfattade bilden som om det inte var en ho där. Så som lådfronterna såg ut för mig fanns där ingen ho. Hoppas du får till en lösning på kylskåpet. Min fundering på om du har träskiva mellan skåpen kvarstår. [bild]
Tack ska klura ut något bra. Funderingar på träskiva? Förstår inte riktigt vad du menar? Täcksida mellan kylskåp och ugn isf ja
 
Mellan skåpen. För att undvika kondens. Som bilden ovan visar är det tänkt att kylskåpet skall stå till höger. Du har tvärtom som det verkar. Har man en träskiva mellan är det lugnt men utan den riskar du kondens som rinner ner längs mellan skåpen.
 
  • Rätt och fel sätt att placera ett kylskåp och ett frysskåp intill varandra, med utrymmesmellanrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Öppna kyl och frys, matvaror synliga, Siemens, hemmiljö, lådor märkta "FRUKT BAR" och "GLASS".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träskiva mellan. Samt korrekt placering av kyl och frys
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
Mellan skåpen. För att undvika kondens. Som bilden ovan visar är det tänkt att kylskåpet skall stå till höger. Du har tvärtom som det verkar. Har man en träskiva mellan är det lugnt men utan den riskar du kondens som rinner ner längs mellan skåpen.
Till vänster såklart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.