Per Eskilsson skrev:
Nu ska det funka igen.

/P
nää det gör det inte - har haft problem i flera timmar nu ...
 
Ikväll har det varit mycket "database error" meddelanden och väldigt trögt forum (1-5 min innan sidan laddas). Just för tillfället rullar det på lite bättre.
 
När jag går till Inställningar, för att se mina prenumerationer på Forumgrupper och ev. ämnesprenumeration har sidan blivit mycket smalare, vilket innebär att informationen kring varje underforum hamnar på många rader.

Ser inte speciellt snyggt ut, men verkar inte ha någon betydelse funktionellt.
 
Alltså.....vad har hänt med forumet?

Nu är det lika jäkla trögt och segt som innan serverbytet......har suttit i nästan en timma utan att komma in på någon del av forumet.....(Jag har provat med tre olika datorer så det beror inte på datorn och alla andra websidor funkar bra som vanligt).

Så här har det varit på eftermiddagarna/kvällarna ett bra tag.....

Synd, tycker jag för det får säkert många besökare att skippa byggahusforumet...
 
Forumservern har varit rejält överarbetat vid två tillfällen idag. Vid lunch och nu på kvällen. Nu är servern omstartad och fått dubbelt så mycket minne så nu går det fort igen. :)
 
Det verkar som vissa fraser i översättningen av forumet har fallit bort.

Försöker man posta ett snabbsvar får man "Could not find phrase 'postfloodcheck'"
När jag sen efter tre försök ger upp och gör ett vanligt svar får jag istället "Could not find phrase 'duplicatepost'" (mitt snabbsvar hade gått igenom trots allt.

Man får ett liknande fel om man försöker logga in med felaktigt lösenord
 
OK, vi tittar på det.
 
Har börjat få tomma mail från Marlene. Vet inte om det är notifications som spårat ut. Det kom tre-fyra stycken igår, och lika många idag. Någon idé om vad det kan vara?
 
Jag funderar fortfarande vad som är så speciellt med forumsidan, min Mac pratar länge med forumservern sedan verkar det som om de bestämmer sig att det inte blir någon kontakt. Det ska vara Mac folk som petat ihop den nya servern, kan man få kontakt med dessa?

Prototypen (skriver på en PClaptop utan tangenter för y och . (trycket är borta)
 
Fick ett felmedelande " 1. Could not find phrase 'postfloodcheck'. " när jag postade föregående

Protte
 
Tomma mail och Could not find phrase-meddelanden ska vara fixade nu. /Per
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.