5 105 läst · 37 svar
5k läst
37 svar
Garageuppfart skador av container.
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 848 inlägg
Typiskt J**B! Hade aldrig hänt om du ringt till Ragn-Sells istället...
Tycker du ska passa på att skälla på den som burnat loss med personbil med dubbdäck på uppfarten också, det har blivit fula märken .
TS, släpp det här. Den som går förbi ser ett fräscht hus med ett nytt tak. Några små spår i asfalten efter *RA*:s lastväxlarcontainer är det ingen som lägger märke till. Alls.
Tycker du ska passa på att skälla på den som burnat loss med personbil med dubbdäck på uppfarten också, det har blivit fula märken .
TS, släpp det här. Den som går förbi ser ett fräscht hus med ett nytt tak. Några små spår i asfalten efter *RA*:s lastväxlarcontainer är det ingen som lägger märke till. Alls.
harry73 skrev:Så du beställde en container (genom takfirman). Då är det väl rimligt att den ställs på din mark. Eller ordnade du tillstånd att parkera den på vägen och visste firman det?
Saker slits när de används och det gäller också asfalt. Skadorna du fick påverkar knappast uppfartens kvalitet eller användbarhet.
Tak Friman har beställt container. Jag har gjort beställningen på att byta Taket.
Du brukar ha extremt bra åsikter men nu har du fel. Om man beställer ett jobb så skall man inte förvänta sig något förstört. Om de hade lyft in en container hade de inte blivit märken. Den som ställer containern i kombination med beställaren måste ha ett ansvar att man inte förstör något. Om man inte tror det håller skall man överväga alternativa lösningar. Folk plockar ner tegeltak och lägger på pall, så helt omöjligt är de inte att undvika skador för fastighetsägaren.harry73 skrev:
Hade uppfarten varit av grus hade detta problemet inte funnits. Man får väl skylla sig själv om man betalar massa pengar för att förstöra funktionen på något, tycker jag i alla fall.wildeside skrev:
Jag har beräknat och anlagt ett antal vägar, gång/cykel banor, uteplatser, parkeringar, infarter och uppfarter och det skiljer sig avsevärt hur man dimensionerar både underarbete och asfalt.RoTe skrev:
Ser inte relevansen. Säg att du har ett badrum med våtrumsmatta på väggar och sedan tapetserar med vanlig tapet utanpå, för att den är så fin. Sedan börjar du använda badrummet som ett badrum och tapeten tar skada av vätan. Själva badrummet är inte förstört, men din fina och totalt onödiga papperstapet är det. Så ser jag uppfartsproblemet, nån har betalat massa pengar för att förstöra en uppfart genom att asfaltera och göra den mindre funktionell och blir sedan ledsen för det?!wildeside skrev:
Ditt sista inlägg förstod jag inte.RoTe skrev:
Vet inte om TS ska skylla sig själv eller om entreprenören/lastbilschauffören ska kölhalas.
Men tycker att som entreprenör/chaufför så borde man ha den kunskapen att en garage uppfart sällan eller aldrig är dimensionerad för tung trafik, tycker inte den kunskapen ska krävas av TS.
Då vet jag inte hur jag ska förklara för dig faktiskt.wildeside skrev:Ditt sista inlägg förstod jag inte.
Vet inte om TS ska skylla sig själv eller om entreprenören/lastbilschauffören ska kölhalas.
Men tycker att som entreprenör/chaufför så borde man ha den kunskapen att en garage uppfart sällan eller aldrig är dimensionerad för tung trafik, tycker inte den kunskapen ska krävas av TS.
Undrar hur TS hade reagerat om hen beställt en container och lastbilschaffisen vägrat ställa den där TS vill då det kan skada underlaget. TS hade säkert blivit fly förbannad och ringt dennes chef...
Japp troligtvis skulle TS ringt chefen och chefen skulle troligt vis sagt att om chauffören bedömt det olämpligt och risk för skador på uppfarten så får TS stå för eventuella skador.RoTe skrev:
Så hanterar vi iaf liknande situationer dom få gånger det inte redan är reglerat i avtal.
Dock gissar jag att TS inte heller accepterat ökade kostnader för att hålla hens fina uppfart felfri. Så brukar privatpersoner vara, inget får kosta något men inget får heller fara illa.wildeside skrev: