Hej ! Har byggt ett förråd på 9kvm. Det är isolerat med 95mm stenull i väggar och något tjockare i golv o tak. Jag har plastat väggarna o taket därefter gipsskivor.
Har satt i ventilationsrör/ventiler av enklare sort . En upptill i ena gaveln och en nertill i andra gaveln . Har målat o spacklat sä har satt in en värmefläkt för att det ska torka.

Men nu till min förvåning så är det kondens/vatten i båda ventilationsrören. Hänger droppar ut i ventilen.

Kan man förhindra detta eller göra något åt det ??
Mvh Dennis
 
Eftersom du har målat och spacklat så är det extremt fuktigt i förrådet just nu. När den varma fuktiga luften möte den kalla utomhusluften blir det kondens. Problemet försvinner när färg och spackel torkat och du har normal fuktighet i förrådet igen.
 
J Johan456 skrev:
Eftersom du har målat och spacklat så är det extremt fuktigt i förrådet just nu. När den varma fuktiga luften möte den kalla utomhusluften blir det kondens. Problemet försvinner när färg och spackel torkat och du har normal fuktighet i förrådet igen.
Tack för svar ! Jag trodde de va fel på ventilen/ventilerna. Att de ej var isolerade.
Blev bättre bär jag tog bort strypningen/locket o det blev fritt flöde igenom röret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.