M mvs skrev:
Använd absolut inte järnsulfat på sten och plattor. Det blir rostfläckar som aldrig går bort. Råkade trampa på gräsmattan efter behandling och sedan på en gångplatta. Fick rostfläckar efter bara några dagar. Det är 7 år sedan och fläcken är fortfarande där.
Kan du inte bara ta bort fläcken med någon syra?
 
T tergo skrev:
lite billigare Gräsnäring FerroGent Granulat, 15 kg | granngarden.se
Kan någon förklara denna prisskillnad. Båda från Granngården.

Säck med Järnsulfat FerroGent, 15 kg, fem stjärnor, kostar 499 kronor inklusive moms.

En påse med Gräsnäring FerroGent granulat, 15 kg, kostar 289 kr inklusive moms. Femstjärnig produktbetyg.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kan någon förklara denna prisskillnad. Båda från Granngården.

[bild]

[bild]
Är det inte för att den ena är typ "livsmedelsklassad" och kan användas som näringstillskott till grisarna?
 
halper halper skrev:
Är det inte för att den ena är typ "livsmedelsklassad" och kan användas som näringstillskott till grisarna?
Ja kanske det. Rimlig teori!
 
Läser man säkerhetsdatabladen så står det så här om Granulatversionen:

Järn(II)sulfat heptahydrat 7782-63-0 50-100 %


Men det står så här om det dyrare pulvret:

Järn(II)sulfat heptahydrat 7782-63-0 100 %
 
Om jag förstår något om kapitalism är det antagligen närmare 50% än 100% i den billigare varianten då :p
 
de har höjt priserna rejält för ett par år sen betalade jag ca 180 kr för den som nu kostar 499 kr
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
T tergo skrev:
de har höjt priserna rejält för ett par år sen betalade jag ca 180 kr för den som nu kostar 499 kr
Ja det var exakt min reflektion också. Knappa tvåhundringen minns jag att jag brukade betala.
 
makeover makeover skrev:
Detta var intressant. Ska man spä det med vatten eller är det bara att hälla på? Kommer grannar och kommunen att bli glada eller är det ok?
Spruta/duscha, vilken storlek på behållare du behöver beror på vilken yta du vill behandla.
Kommunen kommer inte bli glad, dom kommer bli rätt arga om dom kommer på dej (jag har ju givetvis aldrig gjort detta)
Grannar .. pejla läget...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.