Syns inte enheterna när du är inloggad lokalt på Tellstick:en och under menyn "Shelly"?

Telldus har lite strul med API och webben, kanske påverkar det visningen av enheterna.
 
Det stämmer, finns inga enheter där
 
Har shelly-enheterna fått IP-adress från routern? Är dom synliga i routerns DHCP-tabell?
 
Har inte kollat det men jag hittar enheterna i shelly appen samt i cloud hemsidan. Kan även kolla i routern
 
Ja den har fått ip och finns med i routern
 
Avvakta, det verkar vara något driftproblem, ev relaterat till störningarna i Telias nät.
Lyser båda dioderna grönt på din Tellstick?
 
De va lite strul med telldus det stämmer men nu fungerar det som vanligt och jag hittar inte enheterna i tellstick. Jag följde gajden för hur man installerar shelly men är det något annat jag har missat?
För det stod ingeting om att man skulle skriva cloud key och cloud server i gajden vilket jag har gjort.
 
Det ska inte ha någon betydelse om shelly-enheterna har kontakt med deras (shellys) cloudserver.
Plug in-programmet som du har installerat i ZNet ska scanna av nätverket och hitta enheterna och sedan lista/visa dom i webbgränssnittet, därefter ska enheterna även synas i Live/app.
Utgår från att enheterna ligger på samma subnät som tellsticken (192.168.xxx.xxx).
 
Ja det stämmer samma subnät, sista siffran som skiljer dom åt. Märkligt att tellsticken inte hittar
 
Har du testat med att göra en omstart av ZNet via webbgränssnittet?

Vilken shelly-produkt är det du använder? Är den supportad?
 
Är det skillnad att starta om genom webgränssnitt och dra ut kabel ur tellstick? Den jag har heter Shelly Plus 1PM.
Under suported device står det Shelly 1pm och inte plus, spelar det roll?
 
Såvitt jag förstått är det hel del som skiljer mellan 1PM och Plus 1PM så det kan definitivt vara problemet. Plus-sortimentet är en helt ny plattform.
 
D Daniel__s skrev:
Är det skillnad att starta om genom webgränssnitt och dra ut kabel ur tellstick? Den jag har heter Shelly Plus 1PM.
Under suported device står det Shelly 1pm och inte plus, spelar det roll?
Rycker du spänningen till ZNet så kan du i värsta fall få minneskorruption som gör att enheter försvinner.
Omstart via meny orsakar ev. inte detta.

Hör med styrahem.se det är dom som har gjort plugin-programmet.
 
Nu är det löst, stödjer inte plus varianten. Dom kollar om det går att lösa, får väl leva med 2 olika appar så länge ;)
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.