Tänkte bara delge de prisförslag jag fick på 4 modeller hos Trivselhus.
Bygget gäller Kalmartrakten.

Skiss no 511 = 2 226 000
Skiss no 512 = 2 432 000
Skiss no 514 = 2 428 000
Skiss no 518 = 2 752 000

Priserna gäller nyckelfärdiga hus med bergvärme från IVT inkopplad och klar golvvärme i hela plattan.
 
Jätteintressant. Vi har precis tagit kontakt med en säljare i Göteborg. Tänkte på deras Green line- linje, hus nr 772. Vet du möjligtvis vad ett sånt hus kan kosta? Ligger alla hus i 2 000 000 klassen?
Kommer ni själva bygga någon utav de hus du presenterade?
 
Du vet inte vad man kan få för avdrag för bergvärmen?
Vi kommer att ha fjärrvärme där vi ska bygga.
 
Therese: Jag har tyvärr inte fler priser då det är dessa vi är intresserade av. Jag mailade och fick svar dagen efter. Bra kontakt. Vi väljer just nu mellan modellerna 511 och 512.

Adam: Jag har mailat tillbaka till dem med exakt den frågan. Ska nämligen också ha fjärrvärme. Det är ett krav från kommunen. Återkommer när jag fått svar.

/Tobfag
 
Tack för ditt svar. Få kontakta säljaren.
Vet ni vad de har för isolering i huset? Kan inte hitta ngt sånt på hemsidan eller i katalogerna.
Är standaden bra, ex, kök, kakel & klinkers, trappa, golv?
Skönt att höra att ni har fått ett bra bemötande, det gör mycket i dess sammanhang.
 
Tobfag: Var i Kalmar ska ni bygga? Vi väntar på att nya tomter i LJungbyholm ska komma upp och vi är nästan 100% säkra på att bygga med Trivselhus?
Är det kontoret i Karlskrona som ni varit i kontakt med? Vi har mailat till dem ett antal gånger och fått mycket snabb och trevliga svar tillbaka, så dem har jag bara gott att säga om....

Vi är mest intresserade av skiss 905 med en hel del modifieringar.. Så just nu hoppas vi att det ska komma ut lite tomter snart...
 
Hej

Vi ska bygga i Nybro. På de nya tomterna i Pukeberg.

Ja, dte är kontoret i karlskrona vi varit i kontakt med. Säljaren Tony.
Just nu väntar jag dock på svar på ett par frågor och tycker det dröjer lite för länge. Men de har nog lite att göra medans en annan tycker tiden går alldeles för sakta :)

/Tobfag
 
Tobfag , Inget svar från TH om bergvärmen?
 
Hej Adam,

Här kommer en kopia på svaret. INgen exakt summ apå avdraget.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om ni ansluter till fjärrvärme så tar vi bort hela paketet från IVT, samt dom entreperenadkostnader.

Med vänliga hälsningar




TONY KARLSSON
 
Ok, jag får ringa säljaren på det lokala TH-kontoret och försöka pressa honom på en siffra.
En normalinstallation kostar ju runt 100,000+, så avdraget borde väl hamna där någonstans.
 
Blev nyfiken på era svar från TH,
har kollat lite på skiss 512 åt mig själv så nu till frågan,
enligt deras skisser så är ju fasaden tänkt att vara puts,
är priset beräknat på putsfasad?

Den är väl typ 150" dyrare än trafasad.

Mvh//Kimppa
 
Tänk på att begära referenser på byggfirman, och kolla upp hur TH tänker agera vid ev tvister mellan er och byggentreprenören. Vi har precis byggt med TH i Malmö, och TH har vi i stort sett bra erfarenheter av, och huset är jättefint (936, putsat). Dock har vi haft väldigt mkt strul med byggentreprenenören, och har väl känt att TH kanske kunde stått oss bi lite bättre. Nu har ni kanske inte samma byggentreprenör där ni bor, men det är bara ett tips på hur man försöka göra det bästa av sina chanser att undvika strul vid en generalentreprenad!

och, btw - TH har väldigt hög grundstandard jämfört med de flesta andra som vi tittade på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.