Tråkigt att höra!
 
A
Säkert!
 
M Magne Ström skrev:
Tvätten blir inte torr.
Välkommen till forumet. Även om vi har överseende med att det är ditt första inlägg så behöver du nog utveckla det hela lite grann.

Är det hjälp med torktumlaren du vill ha eller bara skriva av din frustration över att tvätten inte är torr?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Bosch serie 6 blir i regel inte helt torr, du är inte den första att ha detta bekymmer (vilket du märker om du googlar runt lite).

Vi har en serie 6 och har samma problematik. Vårat "life hack" har blivit att köra ett 30 min varmhållnings program direkt efter, då blir det torrt.

Min kusin som också har en serie 6 har samma problematik, så du är inte ensam :)
 
A
J Jarlsgård skrev:
Bosch serie 6 blir i regel inte helt torr, du är inte den första att ha detta bekymmer (vilket du märker om du googlar runt lite).

Vi har en serie 6 och har samma problematik. Vårat "life hack" har blivit att köra ett 30 min varmhållnings program direkt efter, då blir det torrt.

Min kusin som också har en serie 6 har samma problematik, så du är inte ensam :)
Jaha så det är turkarnas fel det här med?
 
electroluxaren skrev:
Jaha så det är turkarnas fel det här med?
Va?
 
Har du skrubbat luddfiltret? håll upp det mot ljuset så ser du att det är fullt med mikrofiber, de påverkar luftflödet så pass mycket att fuktsensorn inte fungerar.
 
J Jarlsgård skrev:
Va?
Electroluxaren talar bara om att tumlaren ifråga förmodligen är tillverkad i Turkiet. De brukar hålla lite sämre kvalitet än tysktillverkade.
 
Keiller Keiller skrev:
Electroluxaren talar bara om att tumlaren ifråga förmodligen är tillverkad i Turkiet. De brukar hålla lite sämre kvalitet än tysktillverkade.
Jaha. Var ju väldigt tydligt förklarat av electroluxaren...

Vet inte säkert var min är tillverkad, men vill ändå minnas att den faktiskt är tillverkad i Tyskland. Ska ju sägas att den har drygt 7 år på nacken, men problematiken med att det inte blir helt torrt har vi haft sedan dag 1. :surprised:
 
Ja, jag har en Serie 8 och i den blir tvätten torr.
 
A
J Jarlsgård skrev:
Jaha. Var ju väldigt tydligt förklarat av electroluxaren...

Vet inte säkert var min är tillverkad, men vill ändå minnas att den faktiskt är tillverkad i Tyskland. Ska ju sägas att den har drygt 7 år på nacken, men problematiken med att det inte blir helt torrt har vi haft sedan dag 1. :surprised:
Serie 6 görs i Turkiet och när du påstår att alla serie 6 är defekta...
 
A
Keiller Keiller skrev:
Electroluxaren talar bara om att tumlaren ifråga förmodligen är tillverkad i Turkiet. De brukar hålla lite sämre kvalitet än tysktillverkade.
Jag vill inte generalisera på det viset att "alla" serie6 är sämre än något annat utan mer påvisa att man påstår att en fabrik inte kan göra torktumlare som torkar tvätten som en sanning. Sen finns det ju självklart skillnader mellan serierna.
 
electroluxaren skrev:
Jag vill inte generalisera på det viset att "alla" serie6 är sämre än något annat utan mer påvisa att man påstår att en fabrik inte kan göra torktumlare som torkar tvätten som en sanning. Sen finns det ju självklart skillnader mellan serierna.
Vilket land torktumlaren tillverkas i får anses fullkomligt irrelevant i sammanhanget. Det är en fråga om komponenter och hur maskinen är konstruerad, inte vem som satt ihop den.

Men nej, det kanske är fel att generalisera alla Series 6 maskiner. Nu vet jag dock att det finns en stor "problematik" med just series 6 maskiner och att det inte alltid blir helt torrt.
Sen om det kan anses vara en defekt vettefasen, om det är som så att maskinen slår ifrån något innan det blivit helt torrt och det är övergripande på flertalet series 6 så är det inte fråga om en defekt (för en defekt är ju att något är trasigt) utan snarare en fråga om att det är så de är konstruerade.

Finns säkert någon baktanke med det, det kan jag inte besvara.

Det enda jag kan konstatera är att TS är inte den första som upplevt att det inte blir helt torrt, utan att det finns flertalet andra som upplever samma sak, inkl mig själv.
 
electroluxaren skrev:
Jag vill inte generalisera på det viset att "alla" serie6 är sämre än något annat utan mer påvisa att man påstår att en fabrik inte kan göra torktumlare som torkar tvätten som en sanning. Sen finns det ju självklart skillnader mellan serierna.
Nej, jag tror inte heller att alla serie 6 är dåliga. Däremot tror jag att turkarnas grejer håller lite lägre kvalitet än tyskarnas. Sen om det beror på turkarna själva, materialval och komponenter, eller en kombination av dessa, kan man ju fundera på.

Men att TS problem med tvätten beror på att hans tumlare är en serie 6 tänker jag inte säga. Han kanske bara använt sig av fel torkprogram, vem vet?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.