Vi har varit i kontakt med a-hussäljarna i Linköping och tycker att de beter sig en aning konstigt.
Många som vi pratar med har dessutom samma uppfattning.
Är det någon i detta forum som bygger ett A-hus i Linköping?? Skulle behöva några lugnande ord innan eventuellt husköp.

Byggare LKPG
 
Jag håller med micke_011. Vi har varit i kontakt med A-hus i Norrköping och dom verkar vara bra. Om vi skulle bygga hus i dags läget skulle vi ha valt A-hus. Men man måste ha en bra & fin tomt och lite mer pengar...
 
Hej Nea!

Jag har också varit i kontakt med A-hus killarna i Linköping med anledning av tomterna på Hallonvägen.
Jag tror att de väljer sina kunder med omsorg, dvs prioriterar kunder som inte är för besvärliga. Håller du dig på god fot med dem och indikerar att 3 miljoner är en lagom nivå att börja på så kommer ni nog överens.

/Xanlin
 
I det här fallet är det nog gråta man ska göra för jag har precis samma uppfattning som xanlin.
Vi har fått några olika kalkyler från Ulf och hur vi än justerar med eget arbete etc så blir slutsumman samma. Gillar man inte den summan så är man snabbt struken från listan. ???
 
Teresian, vad blir det för hus ni ska bygga?

Undrar nyfiken blivande granne.
 
Vi bygger själva hus i Ekängen och har valt ett A-hus, det funkar jättebra. Vi har hela tiden blivit väl bemötta.

Angående "skitsnack" om Eksjöhus så har vi bekanta som i höstas flyttade in i ett nybyggt Eksjöhus utanför Linköping. Deras hus blev 150 000:- dyrare än vad kalkylen visade. Dom fick ta hela kostnaden själva. Dom är INTE glada. Dom har gjort vissa efterforskningar och det verkar vara åtskilliga fall där Eksjöhus kalkyler inte stämmer.
 
kallestropp skrev:
Dom har gjort vissa efterforskningar och det verkar vara åtskilliga fall där Eksjöhus kalkyler inte stämmer.
Jasså, märkligt. Våra efterforskningar pekade på det motsatta.
Vet du vad det var som blev dyrare?

Vår egen Eksjöhus-kalkyl stämmer än så länge, det som kan springa iväg är i så fall sistaminuten tillägg från vår egen sida (X antal spotlights i taket, dyrare klinkers och tapeter etc). Men än är inte huset färdigt. Lovar att redovisa när det är dags för inflytt!
 
Grundläggning, dom byggde ett sutteränghus och deras grund blev avsevärt dyrare än utlovat. Sedan blev putsen dyrare än beräknat
 
Hej Forum!
Vi bygger för tillfället ett A-hus i Ekängen och vi är utomordentligt nöjda med hur Linköpingskontoret har sköt processen hittills. Att bygga hus är sannolikt den största affären man gör i livet och beslutet är förstås känsloladdat (vilket man kan skönja i denna tråd).
Vi hade en väldig vånda själva och kollade runt med en rad andra hustillverkare med hus i samma "klass" i Ekängen. Prismässigt låg alla väldig lika.

Idag är vi oerhört glada att vi valde just A-hus. Kalkylen har stämt på öret så här långt, kvaliteten på huset är prima och framförallt har arbetet flutit på tack vare Linköpingskontorets projektledning och engagerade hantverkare.
 
Hej

Vi kommer förmodligen att bygga med A-Hus. Just nu försöker vi pruta :) Har ni nån erfarenhet av prutning??

 
Vad jag förstår är det lättare att pruta genom att få div tillbehör medskickat utan kostnad. Ett husföretag gav bud på att pruta 30 000 i tillbehör med oss samt "skickar med" en kvalitetsansvarig. Jag tycker att det känns ganska ok! :)
 
HPE skrev:
Vad jag förstår är det lättare att pruta genom att få div tillbehör medskickat utan kostnad. Ett husföretag gav bud på att pruta 30 000 i tillbehör med oss samt "skickar med" en kvalitetsansvarig. Jag tycker att det känns ganska ok!  :)
det hörs ju bra. vi skall igång med ett a-hus och vi skall försöka få men öppenspis. pris ca 40000. kanske lite annat oxå om det går
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.