Multiverktyg med smalt trä+metallblad kan fixa ett spår för skruvmejsel.
Borra bort skruvarna känns tveksamt om du inte inte har ngn vettig styrning, annars lär borren halka av skruven…
 
  • Gilla
mersault och 1 till
  • Laddar…
Borra runt skruven med ett litet borr och ta ur den. Borra sedan för större rundstav och limma i.
 
  • Gilla
mersault
  • Laddar…
Nån gång har jag löst nåt liknande genom att rymma upp lite runt skruvstumpen och sedan greppat den med chucken på en borrskruvdragare. Lagt i backen och sen skruvat ut den ur sitt hål.
 
  • Gilla
mersault
  • Laddar…
Återigen, tack för alla bra svar! Så här blev det:
Jag försökte borra bort skruvarna med metallborr, som Larsa skrev gick det inte, man hade behövt styrning för att borret inte skulle glida av skruven. Möjligt att det hade gått att göra spår med dremel eller få tag i skruvarna med en chuck, men tror ändå det hade varit svårt, de hade så liten diameter och satt så långt in.

Så jag gjorde som en del av er föreslog och drog bara in nya skruvar vid sidan om de gamla. Det funkade ok, en skruv fäste riktigt bra, men de andra två slirade litegrann. Kanske för att jag hade försökt borra med metallborr och fått bort för mycket trämaterial. Men dörren sitter ändå ordentligt fast så jag låter det vara så. Blir det problem i framtiden kommer jag borra nya hål eller borra ut de gamla skruvarna och fylla med något.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.