Det finns många inspirerande DIY projekt som ser ut att vara så enkla att även vi med begränsade kunskaper och utrustning borde kunna genomföra. Men de flesta bygg-guider som jag hittar är amerikanska. Mått är lätta att översätta men det finns ett par rör och rörkopplingar som jag inte har lyckats googla fram. Jag har ingen ”bra” (dvs billig…) vvs-butik i närheten utan vill helst handla i vanlig bygghandel -men då behöver jag veta vad jag letar efter… Kan ni hjälpa? Jag söker:

-A. nån slags rör som ska fungera som handtag, typ 28-30mm men det är inte jätte noggrant
-B. nån slags rör för att hålla viktskivor , ca 45-50mm
-C. Eventuellt rör med en tredje diameter
- ”T-koppling” för A eller C (centrum) och B (”sidoben”)
- ”L-koppling” för A och A eller B eller C
- nån slags gängat fäste för att fästa A och B i virke (jfr bild på handtaget)
- ”hållare” där rör B eller C kan rotera, jfr bif bild och/eller filmen nedan tex vid 16.56 .





Solklart :D Det blir tydligare om man kollar filmen… Eller peka mig bara i riktning mot en billig vvs-handlare med vettigt utbud på hemsidan så kan jag kanske lösa det själv
 
  • Person mäter träram; konstruktion, verktyg, träarbete, metallstång, garage, verktygsbälte, tumstock, hantverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träplankor med upprättstående metallhandtag som liknar vågformad hinderbana för gym eller träning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Här kan du kolla vad ahlsell har, och utifrån det kanske få en klarare bild av vad det du egentligen vill ha?
https://www.ahlsell.se/category/varme--sanitet/stalror-och-delar/

Sedan är ju nästa grej att få tag på en bygghandel som säljer det man letar efter, men det brukar gå lättare när man har en lite klarare bild av vad man tänker sig.
 
  • Gilla
h-man
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.