Hej! Jag undrar hur det fungerar med samsungs och andra tvättmaskiner som ej har 30 grader att välja på när man tvättar utan 20 grader/kallt som lägst. Har många plagg som ska tvättas i 30. Nån som har koll på hur nya maskiner fungerar?

Mvh Håkan
 
A
peleback80 peleback80 skrev:
Hej! Jag undrar hur det fungerar med samsungs och andra tvättmaskiner som ej har 30 grader att välja på när man tvättar utan 20 grader/kallt som lägst. Har många plagg som ska tvättas i 30. Nån som har koll på hur nya maskiner fungerar?

Mvh Håkan
30 är lägsta rekommenderade temp så kör du40 eller högre
Annars brukar ylleprogrammeg vses 30
Men skaffa nått annat än samsubg
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vadå lägsta rekommenderade temp? Står det 30 grader i ett plagg så ska man inte tvätta i högre grader. Att tvätta i 20 grader... Blir det ens rent?
 
A
peleback80 peleback80 skrev:
Vadå lägsta rekommenderade temp? Står det 30 grader i ett plagg så ska man inte tvätta i högre grader. Att tvätta i 20 grader... Blir det ens rent?
Klart du kan tvätta i högre temp, 30 är ju flrdäljnkbgsargument
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
peleback80 peleback80 skrev:
Hej! Jag undrar hur det fungerar med samsungs och andra tvättmaskiner som ej har 30 grader att välja på när man tvättar utan 20 grader/kallt som lägst. Har många plagg som ska tvättas i 30. Nån som har koll på hur nya maskiner fungerar?

Mvh Håkan
Jag kör nästan allt som är märkt Fintvätt 30° i Fintvätt 40° - aldrig varit ett problem. Klädtillverkarna är lite nojiga... ;) Skulle säga att just att man väljer Fintvätt är viktigare än valet mellan 30° och 40° pga hur maskinen bearbetar tvätten.
Om du nu prompt ska köpa en Samsung-tvätt får du köra fintvätten i 20° (om den nu inte har 30°) - lär inte påverka tvättresultatet. Men ett alternativ är ju att köpa en maskin som har de program och temperaturkombinationer som du vill ha.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.