Hej,

Upptäckte två stycken fuktfläckar nere i krypgrund idag. Till skillnad mot de gamla fläckarna till höger är dessa fläckar fortfarande fuktiga, dock verkar det aldrig ha varit så fuktigt att det droppat från dem.

Detta är precis under diskbänken i köket, och krypgrunden har hållit <70% relativ luftfuktighet sedan vi installerade avfuktare för ett halvår sedan, så jag antar att vi har en vatten eller avloppsläcka under diskbänken. Dock känns allting jag kan komma åt utan att börja riva ut saker snustorrt...
Skulle det kunna komma utifrån, alltså från husväggen? Vi har väldigt mycket snö och har haft plusgrader några dagar i januari, och vill ju helst inte börja riva ut köksbänk och golv om det nu inte där problemet ligger.

Vad tror ni, hur hade ni gått vidare?
 
  • Vattenskada, mögel på vägg, avskalad målning, synliga rörledningar, väggpluggar, orenlighet, försummelse, underhållsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fukt- eller mögelskador på vägg och tak, rörisolering, smutsiga ytor, nödställd infrastruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
5 kr på läckage från köket :(
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Öppna upp underifrån och kolla vart vattnet kommer ifrån.
 
  • Gilla
DSOS och 1 till
  • Laddar…
Jag har inte så bra koll på konstruktionen, men det är bara att lossa regeln/ströbrädan och vika ner skivan? Och ovanpå ligger isoleringen? Bara det inte börjar rasa mer massa annat bråte
 
Hemförsäkring är väldigt bra att utnyttja.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
K Knight skrev:
Hemförsäkring är väldigt bra att utnyttja.
Jo, tänkte ringa dom imorgonbitti. Men hade ju varit bra att lokalisera läckan också...
 
Stäng av vattnet över natten....
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.