Eftersom hemsidessträngen numera inte ska användas för att berätta när man uppdaterat hemsidan, så skapar jag en egen tråd för vårt husbygge.

Dagens galleri finns här: Galleri : Visar

Dagens finn ett fel:
Jämför:
Galleri : Visar
med:
Galleri : Visar

Nåja, det var som tur var lätt ordnat. Diskho-fabriken ligger 10-15 minuter härifrån och det var bara att åka och byta till en rättvänd, utan att gå via köksleverantören (så diskhon slapp åka lastbil till Småland ensam en gång till).

Kök och badrum jobbas det på nu och det går snabbt framåt. Vårt stora badrum har lite halvt vågat kakel (fasligt sned bild):

Galleri : Visar
 
Vackert hus (för att inte tala om utsikten). Snygga inredningsdetaljer. Men det blå kaklet i badrummet och det beiga kaklet som stänkskydd i köket :eek: !!!!
Vet inte vad jag ska skriva för att inte göra dig upprörd. Skriver bara: "NEJ" så har jag inte sagt för mycket eller för lite.
 
GreenTurtle skrev:
Vackert hus (för att inte tala om utsikten). Snygga inredningsdetaljer. Men det blå kaklet i badrummet och det beiga kaklet som stänkskydd i köket :eek: !!!!
Vet inte vad jag ska skriva för att inte göra dig upprörd. Skriver bara: "NEJ" så har jag inte sagt för mycket eller för lite.
Hehe, ja, det är väl tur att inte alla tycker precis samma.

Stora badrummet är jag faktiskt väldigt nöjd med, även om det inte är riktigt färdigt. Bilden är lite tråkig dock och det är inte färdig-fogat. Vad gäller kökskaklet så ser det lite trist ut att det inte är fogat än, men själva kaklet gillar vi. Jag lägger upp nya bilder på kök och badrum senare, så får vi se om du gillar det något bättre ;)
 
ordain skrev:
Jämför:
Galleri : Visar
med:
Galleri : Visar
Hade det enklaste inte bara varit att spegelvänd bilden? ;)
 
ordain skrev:
Hehe, ja, det är väl tur att inte alla tycker precis samma.

Stora badrummet är jag faktiskt väldigt nöjd med, även om det inte är riktigt färdigt. Bilden är lite tråkig dock och det är inte färdig-fogat. Vad gäller kökskaklet så ser det lite trist ut att det inte är fogat än, men själva kaklet gillar vi. Jag lägger upp nya bilder på kök och badrum senare, så får vi se om du gillar det något bättre ;)
Exakt. Alla har vi rätt till egen smak. Och smaken är ju tack och lov, som baken. Är helt övertygad om att många tycker att vissa saker hemma hos mig i mitt nybygge, ser helt anskrämliga ut.
Vid närmare koll på dina bilder så verkar det som att den blå väggen i badrummet är en fondvägg! Och resten vitt kakel. Stämmer det? I så fall så är jag benägen att ändra mig om badrummet (kan nog vara riktigt häftigt med rätt inredning och detaljer). Men kaklet i köket kan aldrig bli snyggt. Vare sig med eller utan fog ;) Fel färg till ett annars jäkligt snyggt kök. Själv hade jag kört med blå/grön tonat frostat glas (kanske för att jag själv har det :D ).
Du får gärna överbevisa mig med fler bilder ju närmare det slutgiltiga resultat du kommer.
Kör hårt .....
 
viltfjall skrev:
Hade det enklaste inte bara varit att spegelvänd bilden? ;)
Hehe, att vi inte tänkte på det! ;)

GreenTurtle skrev:
Vid närmare koll på dina bilder så verkar det som att den blå väggen i badrummet är en fondvägg! Och resten vitt kakel. Stämmer det?
Det stämmer.
 
Tog lite nya bilder idag: Galleri : Visar

Det går framåt, men som vanligt är det lite småkrångel med fel-leveranser, försenade leveranser och annat som stör lite. Inget som ser katastrofalt ut dock. Dags att boka tid för slutbesiktning!
 
Ett gäng nya bilder på Galleri : Visar

Datum för slutbesiktning satt: 20:e mars!
 
Jag vet inte om jag missar något på er sida men det är en väldigt massa bilder men ni skriver inget om hur det hela förlöper vilket jag tycker är mer intressant.
Kanske kommer en sammanfattning efter slutesiktningen så att vi som inte startat byggprocessen ännu kan lära oss något?
Man kan kanske mellan raderna utläsa att det tar väldigt mycket tid att bygga hus ;)
 
cian skrev:
Jag vet inte om jag missar något på er sida men det är en väldigt massa bilder men ni skriver inget om hur det hela förlöper vilket jag tycker är mer intressant.
Kanske kommer en sammanfattning efter slutesiktningen så att vi som inte startat byggprocessen ännu kan lära oss något?
Man kan kanske mellan raderna utläsa att det tar väldigt mycket tid att bygga hus ;)
Det stämmer bra att vi skriver rätt lite om vad som händer. När jag sätter mig efter en lång dag sent på kvällen och ska lägga in bilderna orkar jag helt enkelt inte sammanfatta dagens arbeten på huset. Jag har alltid varit dålig på att skriva dagböcker.

Visst har jag tänkt att skriva ihop erfarenheterna på det sätt som Inger P eller Robert och Maria gjort så förtjänstfullt, men när vi väl flyttat in får vi se om jag orkar blicka bakåt och beskriva "resan" eller om jag börjar titta framåt nya projekt på en gång ;)
 
Jag vill gärna se bilder på erat hus men länken funkar inte för mig. :(
 
Ah, japp, den låg nere, nu ska den vara uppe igen!
 
Tilläggas kan att vi flyttade in i april, men att vi inte uppdaterat hemsidan ;) Det blev för mycket där i slutet och i flytten och sedan har jag inte orkat ta mig för att komma ikapp på hemsidan, nu när huset är klart ;)
 
hej

Mycket fint hus ni bygger, en sak jag undrar är om trappen till övervårningen är ett "hemmabygge" bygger ni stommen själv och sen lägger på trappstegen? den är mycket fin och vi ska själv till att innreda våran övervårning men vet inte vad vi ska ha för trapp.
 
Är mamma och känner lite nervositet över er trappa.... ;) Den är jättevacker och jag skulle vilja ha en öppen trappa i vårat nybygge, men nä, det funkar inte att ha hjälm på ungen jämt.... :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.