Hej,

Testade blanda Sika -2 "vattenplugg" igår.
Gul flaska med etikett för Sika Läckagestopp, Pikatulppa. Byggprodukt för tätningsarbeten.

Enligt mig så gjorde jag enligt anvisningar. 1 del Sika -2 och 2 delar cement. Blandade snabbt men när det väl var en någorlunda massa så hade typ redan stelnat. det var typ 40% fortfarande vätska och cement och 60% stelnad massa. Så det fanns inte direkt någon chans att forma en typ av pasta att täta med. Testade också att göra lika delar Sika och Cement och det blev inte bättre.

En jag kan tänka på som påvekrar är
- Cementsäckarna har legat ute ett tag. Det kändes tort men man vet ju inte.
- Det står inte explicit att det är Portlands Cement på säckarna. Men om jag förstår det rätt så är typ alla cement Portlands Cement ?

Tar tacksamt emot "tips" om någon brukar handskas med produkten.
 
Någon ?
 
Många år sen, så jag mins bara att man måste vara jäkligt snabb, och jag använde det i betong, inte ren cement.
Tätade sprickor i berg där det sakta sipprade upp vatten, och det funkade.
Men som du säger, cement o betong är färskvara.
 
Isakare Isakare skrev:
Många år sen, så jag mins bara att man måste vara jäkligt snabb, och jag använde det i betong, inte ren cement.
Tätade sprickor i berg där det sakta sipprade upp vatten, och det funkade.
Men som du säger, cement o betong är färskvara.
Funderar på att testa på betongen, men det står portlands cement och jag antar Sika vet skillnaden på Cement och betong :)

För mig kändes det som att det fans 0,5 sekunders fas mellan vatten och torr cement ---- Stelnade små smulor :/
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Funderar på att testa på betongen, men det står portlands cement och jag antar Sika vet skillnaden på Cement och betong :)

För mig kändes det som att det fans 0,5 sekunders fas mellan vatten och torr cement ---- Stelnade små smulor :/
Ja, man får hoppas att de vet skillnaden ;):crysmile::crysmile::crysmile:
1-2 minuter uppfattade nog jag, men sen det stelnade sen på några sekunder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.