Jag har köpt ett kombinerad kyl / frys 170 cm och i grönsakslådan låg handtagen tillsammans med fyra skruvar. Två för varje dörr. Men ... Hur fäster man skruven så det inte sitter löst!? Det finns ju inget stabilt att skruva i!
 
Modell? Bild?
 
  • Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Har sett nå enstaka skåp där mutterstyckena faller bort om man tar bort dylika saker............Det är inte meningen utan byter man sida så vänder man på hela luckan, Handtagen rör man aldrig. Om det nu handlar om nå beg och handtagen togs bort för att underlätta transport alltså?
 
  • Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Ah! Ok! Ursäkta mig! Jag är otydlig!
Nej, nytt kyl/frys från fabriken med instruktioner och nya handtag och fyra skruvar i påse!
Jag har ju dessa saker hemma... ska kolla vilken modell det rör sig om.
 
A
C Civilpolisen skrev:
Ah! Ok! Ursäkta mig! Jag är otydlig!
Nej, nytt kyl/frys från fabriken med instruktioner och nya handtag och fyra skruvar i påse!
Jag har ju dessa saker hemma... ska kolla vilken modell det rör sig om.
Reklamera!
Turkarna måste lära sig nån gång att få till det
 
  • Haha
Civilpolisen
  • Laddar…
Ha! Är det så illa!? Jag ska kolla med affären där jag köpte. Jag glömde även ta underlägget till kylskåpet när jag hämtade för två veckor sedan.

Jag har funderat på att trycka in lite spackel i dörren för att ha nåt att fästa skruven i, men tänkte jag skulle kolla med forumet och med affären först...

Det känns lite konstigt att fixa med fäste i ett nytt kylskåp! Ett gammalt och slitet är en sak, men ett nytt...!
 
A
C Civilpolisen skrev:
Ha! Är det så illa!? Jag ska kolla med affären där jag köpte. Jag glömde även ta underlägget till kylskåpet när jag hämtade för två veckor sedan.

Jag har funderat på att trycka in lite spackel i dörren för att ha nåt att fästa skruven i, men tänkte jag skulle kolla med forumet och med affären först...

Det känns lite konstigt att fixa med fäste i ett nytt kylskåp! Ett gammalt och slitet är en sak, men ett nytt...!
Det är därför det finns garanti
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
https://www.elon.se/cylinda-kf2166lfhf
Cylinda KF2166LFHF

Denna modellen är det. Det finns inget som tyder på att den skulle vara producerad i Turkiet... men det kan inte uteslutas för det står inte angivet någonstanns, vad jag har sett, var den är producerad!
 
  • Gilla
Carli56
  • Laddar…
A
C Civilpolisen skrev:
[länk]
Cylinda KF2166LFHF

Denna modellen är det. Det finns inget som tyder på att den skulle vara producerad i Turkiet... men det kan inte uteslutas för det står inte angivet någonstanns, vad jag har sett, var den är producerad!
Vestelfabriken i Turkiet det är deras instegsmodell så kanske de inte är så noga i tillverkningen då...
Elektronik (lampa), termostat och kompressor från PRC
 
  • Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
C Civilpolisen skrev:
[länk]
Cylinda KF2166LFHF

Denna modellen är det. Det finns inget som tyder på att den skulle vara producerad i Turkiet... men det kan inte uteslutas för det står inte angivet någonstanns, vad jag har sett, var den är producerad!
Har du ens försökt skruva fast handtagen? Såvida det inte är fel på just ditt exemplar är det bara att skruva fast dem med de medföljande skruvarna så ska du se att handtagen sitter fast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.